مهر ، (شرح آنلاین) - به نمایش گذاشتن شعائر انقلاب اسلامی در معرض دید گردشگران خارجی در گام دوم انقلاب ضرورتی بیش از گذشته دارد زیرا که نظریه نظام انقلاب اسلامی ایران ، به تنهایی جاذبه‌ای برای گردشگری است.

علیرضا محمدعلیزاده فعال حوزه گردشگری و زیارت در یادداشتی که آن را در اختیار قرار داده، نوشته است: رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران با صدور «بیانیه گام دوم انقلاب» به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.

به نمایش گذاشتن شعائر انقلاب اسلامی در معرض دید گردشگران خارجی در گام دوم انقلاب ضرورتی بیش از گذشته دارد زیرا که نظریه نظام انقلاب اسلامی ایران، به تنهایی جاذبه‌ای برای گردشگری است؛ استقلال، آزادی، عزت ملی، استکبارستیزی، آرمان خواهی، ارزشهای انقلابی و مردمی، سبک زندگی اسلامی ایرانی برای گردشگران دنیا جالب توجه است و آنان را علاقه مند به سفر به ایران می‌کند زیرا ما متفاوت با دنیا هستیم و این تفاوت عامل جذب گردشگران خارجی است.

نشان دادن ایران قبل از انقلاب و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران به گردشگران عاملی است برای حرکت به سوی گام دوم انقلاب که این امر نیاز به تمرکز بر گردشگران ورودی و گردشگران ایرانی داخل و خارج از کشور است که فرزندان انقلاب اسلامی هستند و ایران زمان طاغوت را درک نکردند. بازدید نخبگان در قالب اردوهای علمی از این دستاوردهای چهل ساله نظام یکی از راه‌های حرکت به سمت گام دو انقلاب است که از میان نباید از ظرفیت جوانان ایرانی مقیم خارج، غفلت کرد.

رونق بیشتر گردشگری انقلابی به ویژه در مکان رخدادهایی مثل لانه جاسوسی به عنوان نماد استکبارستیزی و استقبال از حضور گردشگران خارجی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مشاهده مشارکت مردم در انتخابات نیز در گام دوم انقلاب حائز اهمیت است. در این بین نباید از گسترش اقامتگاه‌های بوم گردی و استقبال مردم از گردشگران خارجی و القای نفرت مردم از تحریم‌های ظالمانه آمریکا غافل شد زیرا که گردشگران خارجی سفیران فرهنگی کشور مبدأ هستند و این بهترین فرصت برای رساندن پیام ملت ایران به سراسر دنیا هست.

از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، امنیت است که گردشگران خارجی همیشه این حس را دارند و به آن اقرار می‌کنند. پس از پایان جنگ تحمیلی شاهد اذعان این گردشگران به وجود امنیت در ایران با توجه به منطقه ناامن خاورمیانه هستیم که در نتیجه آن هر ساله شاهد افزایش گردشگران خارجی نسبت به سال‌های گذشته هستیم.

گردشگری منجر به اقتصاد قوی می‌شود. راه دور زدن تحریم‌های ظالمانه دشمن، گردشگری است لذا ساختار و مدیریت گردشگری را باید تقویت کرد. گردشگری به مثابه ابزاری برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که توجه و تلاش بر جذب گردشگران ورودی، ناشی از نگاه برون زا در این حوزه هست.

همچنین پیشرفت در مردمی کردن گردشگری به وضوح قابل رؤیت است چرا که منجر به قدرت، نشاط کاری و احساس مسئولیت در میان فعالان گردشگری و زیارت شده است و قابل کتمان نیست.

پیشرفت گردشگری ایران؛ فرصت مادی برای جایگزینی نفت و ورود ارز به کشور است. توسعه پایدار گردشگری ایران با موقعیت مناسب همسایگان با ۶۰۰ میلیون جمعیت (قابل توجه است که ۸۰ درصد گردشگران خارجی کشورهای مقصد، همسایگان آن کشورها هستند)، جاذبه‌های گردشگری نظیر سواحل دریایی، آب و هوای متنوع و اقتصاد خوب گردشگری با حمل و نقل مناسب، ظرفیت‌های استفاده نشده طبیعی و انسانی در حوزه گردشگری، تمرکز بر بهره برداری از دستاوردهای چهل ساله گذشته در گردشگری، نشان از توسعه این صنعت در کشور است.

عقب ماندگی قبل از انقلاب را در گردشگری باید جبران کنیم و برای رسیدن به این هدف باید گردشگری تعالی بخش (نظریه بومی گردشگری) را بسط و ترویج کنیم زیرا حلال‌ترین گردشگری دنیا متعلق به ایران اسلامی است که منجر به افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه شده است.

برای تحقق گام دوم انقلاب در گردشگری، راهبردی جز گردشگری تعالی بخش نیست که برای این منظور ملزم به ورود جوانان انقلابی به گردشگری و جذب نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی، دینی در صنعت گردشگری هستیم.

تقویت و ترویج گردشگری روستایی در جهت کفه عدالت و تقسیم امکانات عمومی کشور امری بدیهی است هر چند که در تحقق عدالت در گردشگری نباید مبارزه با فساد، از بین بردن مافیا و ترویج غرب گرایی در گردشگری و مقابله با ابتذال اخلاقی در تورها را فراموش کرد.

 

منبع:مهر

 

س الف ۸۱/