فرماندار تبریز گفت: دستگاه‌های دولتی افراد متقاضی را به بانک‌ها معرفی کرده‌اند در صورتی که متاسفانه نظام بانکی پاسخگوی افراد متقاضی تسهیلات نیست.   به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، رحیم شهرتی‌‌فر ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان تبریز در خصوص سردرگمی افراد متقاضی تسهیلات بانکی و […]

فرماندار تبریز گفت: دستگاه‌های دولتی افراد متقاضی را به بانک‌ها معرفی کرده‌اند در صورتی که متاسفانه نظام بانکی پاسخگوی افراد متقاضی تسهیلات نیست.

 

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، رحیم شهرتی‌‌فر ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان تبریز در خصوص سردرگمی افراد متقاضی تسهیلات بانکی و همکاری نکردن بانک‌ها با دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: افراد متقاضی تسهیلات، پس از رفت و آمدهای متعدد به اداره‌ها و تشکیل پرونده با حذف تسهیلات بانکی سرگردان شده‌اند.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌های رفاه و تجارت گفت: بانک‌های رفاه و تجارت باید پاسخگوی افکار عمومی باشند اگر نمی‌خواستند تسهیلات بدهند از ابتدا کار این موضوع را مطرح می‌کردند که افراد متقاضی را به ما معرفی نکنید.

فزماندار تبریز با بیان این که دستگاه‌ها افراد متقاضی را به بانک‌ها معرفی نکنند تا وضعیت ۶۳۵ طرح اشتغال تعیین و تکلیف شود، افزود: تیمی تشکیل شود تا ارائه نکردن تسهیلات از سوی بانک‌ها پیگیری شود اگر مشکل ضامن براساس ضابطه و یا سلیقه‌ای اعمال می‌شود موضوع بررسی شود.

فزماندار تبریز با بیان این که معضل بیکاری و پاسخگویی به جویندگان کار یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت است، گفت: تا زمانی که موانع تولید برطرف نشود مشکلات اشتغال نیز حل نمی‌شود بنابراین دولت باید طرح هایی برای رونق کسب و کار و تولید ارائه کند.

شهرتی‌فر با بیان این که امسال با توجه به شرایط خاص انتخاباتی و تشکیل دولت دوازدهم، برنامه‌های اجرایی تا حدودی با تاخیر مواجه شده است، گفت: با شروع به کار کابینه دولت جدید اولویت‌دارترین موضوع پیگیری معضل بیکاری است که البته شاخص‌ها در این زمینه روند روبه رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در زمینه اقتصادی نرخ تورم تک رقمی و همچنین حفاظت از مشاغل کوچک و پایداری کسب و کار از جمله موفقیت‌های به دست آمده است.

فزماندار تبریز با اشاره به عملکرد دولت در زمینه اشتغال‌زایی، گفت: وضعیت اشتغال استان در مقایسه با سایر استان‌ها به طور نسبی خوب است ولی با این وجود اکثر مراجعه‌کنندگان برای کار افراد تحصیل کرده هستند که در این زمینه طرح کارورزی ابلاغ شده به طوری که این طرح در کنار طرح تکاپو قدم‌های اولیه برای اشتغال‌زایی خواهد بود.

شهرتی‌فر تصریح کرد: دستورالعمل توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور نشان می‌دهد تیم اقتصادی دولت با برنامه‌ای منسجم می‌خواهند برای مبارزه با معضل بیکاری و بهبود رکود اقتصادی قدم بردارند.

وی کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی را گام موثری در بهبود اوضاع اقتصادی کشور دانست و گفت: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی به ۱۸ درصد اقدام مطلوبی بود که در این زمینه باید منتظر آثار این اقدام در جامعه باشیم.

شهرتی‌فر گفت: برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال مسئولان با برنامه و اطلاعات به گونه عمل کند تا در استان تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی با احصای شرایط فعلی در زمینه اشتغال‌زایی و رونق تولید بررسی دقیق انجام شود و منتظر دستورالعمل و یا ارائه طرح از سوی تهران نباشید چراکه ابتکار و خلاقیت در طرح‌های محلی می‌تواند موثر باشد چراکه تبریز را بهتر از هر کسی می‌شناسیم و با ظرفیت‌های موجود آشنا هستیم.

فرماندار تبریز با بیان این که با روش‌های جدید می‌توان اقدام‌های بسیاری در زمینه اشتغال‌زایی ایجاد کرد، گفت: در برقراری ارتباط با دانشگاه، نخبه ها و صاحبان فکر در حوزه تفکر و چاره اندیشی تا حدودی مشکل داریم که این مشکل باید برطرف شود.

شهرتی‌فر تصریح کرد: در نیمه دوم سال ۹۶ مهم‌ترین و اولویت‌دارترین وظیفه کار گروه باید پیش برد اقدام‌های تدوین شده باشد تا در زمینه کارورزی و طرح شرکت‌های دانش بنیان به عنوان تکاپو ( توسعه کسب و کار پایدار ) شرمنده جوانان دانش آموخته و تحصیل کرده نشویم.

وی در خصوص مشکل بازپرداخت ماهیانه قالی‌بافان گفت: با توجه به اینکه قالی بافی اشتغال عمده‌ای از مردم را به خود اختصاص داده به دلیل زمان بر بودن دوره تولید فرش، قالیبافان مجبور می‌شوند فرش را زیر قیمت بفروشند که در این زمینه اگر بازپرداخت تسهیلات به صورت دوره‌ای باشد مشکل این افراد برطرف می‌شود.