تبریز ، (شرح آنلاین) - تیم تراکتورسازی پس از ناکامی در کسب عنوان قهرمانی در چند فصل اخیر امسال قصد دارد با حضور ستاره ها و سرمربی بزرگ در این تیم به این انتظار پایان دهد.

تراکتور امسال سال متفاوت تری نسبت به سال های قبل تجربه می کند چرا که مالک این باشگاه تراکتورسازی ، ستاره ها را یکی پشت دیگری به تبریز کشانده است.

با پیوستن آنتونی استوکس و یوکیا سوگیتا گرفته تا اشکان دژاگه و مسعود شجاعی و در ادامه احسان حاج صفی به تراکتور شاکله اصلی این تیم پی ریزی شد.

در ابتدای فصل حضور جان توشاک نیز نقطه عطف فوتبال ایران و اروپا بود که انتظار میرفت نیمکت تراکتور با حضور وی به ثبات برسد ؛ اما او از سه بازی ابتدای لیگ تنها دو امتیاز گرفت و در بازی سوم با شکست سه بر صفر مقابل استقلال شکست خورد تا تیم خود را در بحران ببیند.

پس از آن تراکتور تقریبا روند رو به رشدی داشت تا اولین بازی جام حذفی خود که توشاک نتیجه سه بر یک تیمش مقابل نفت آبادان را با سه بر سه عوض کرد و در نهایت ضربات پنالتی باعث حذف این تیم از جام حذفی شد.

پس از آن که تراکتور تنها لیگ برتر را در پیش داشت و راه آسان جام حذفی را برای رسیدن به جام از دست داده بود ، وارد بحران شد و این عامل باعث شد توشاک به فکر رفتن بیفتد و مسیر خود را به سوی کشورش در پیش گرفت.

محمد تقوی که پس از جان توشاک ولزی سرمربی موقت تراکتور نامیده شد خیلی زود نشان داد سرمربی بودن فقط به نام و نشان نیست و تراکتور را از بحران به مدعی لیگ تبدیل کرد.

در ادامه با پایان نیم فصل اول مالک باشگاه با جورج لیکنز بلژیکی وارد مذاکره شد تا سرمربی موقت آن زمان تیم با قبول نکردن شرایط و بازگشت به عنوان دستیار سرمربی اصلی این تیم تراکتور جدا شود.

اما با آمدن لیکنز شرایط به کلی برای تراکتور تغییر کرد.

تیمی که در اغلب بازی ها گل میخورد از هفت بازی نیم فصل دوم تنها یک گل دریافت کرد و دو مساوی داشت.

تراکتور با شکست پشت سر هم مدعیان لیگ برتر به غولی تبدیل شده بود که بقیه تیم های مدعی  خطر از دست دادن جایگاهشان را جدی تر از همیشه حس میکردند.

این تیم تا کنون از هفت بازی نیم فصل دوم پنج بازی خود را برده است تا رده سوم جدول رده بندی را در اختیار داشته باشد.

بی شک برترین عامل موفقیت تراکتور در این بازه ستاره های این تیم بودند که با گذشت زمان و هماهنگ تر شدن خود توانستند در حدو اندازه های نام خود ظاهر شده و مالک باشگاه را از خرید ایشان خرسند کنند.

تراکتور امروز برای قهرمانی می جنگد و جمع شدن این همه ستاره کنار هم که طی سال های اخیر با تیم های مختلف جام های متعددی کسب کرده اند می تواند انتظارات را برای کسب عنوان قهرمانی هم نزد هواداران و هم نزد خود ستاره ها و مالک باشگاه بالا ببرد.

 

اشکان دژاگه تراکتورسازی