مهر ، (شرح آنلاین) - بارش باران در شهرهای خراسان رضوی موجب جاری شدن سیل در برخی مناطق و بسته شدن ۲ جاده در این استان شد.

بارش باران بهاری که از دوشنبه شب در خراسان رضوی آغاز شده به صورت مستمر در شهرهای مختلف استان ادامه دارد و همین عامل موجب جاری شدن سیل در برخی مناطق شده است.

طبق اعلام پلیس راه خراسان رضوی به دلیل شدت بارش‌ها و وقوع سیل جاده رباط سنگ بهکدکن و تقاطع انداده به جغتای به دلیل سیلاب مسدود شده‌اند.

 

آماده باش نیروهای شهرداری مشهد

به دنبال بارش باران و احتمال آبگرفتگی در خیابان‌های مشهد و جاری شدن سیل در مسیلهای حاشیه مشهد ۱۰۲ تانکر مجهز به پمپ مکنده، ۹ دستگاه پمپ کفکش و ۹۵ دستگاه موتور پمپ سیار در مناطقی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد مستقر شده اند.

طبق اعلام شهرداری مشهد کیسه‌های شن نیز برای محل‌هایی که احتمال ورود آب به منازل وجود دارد پیش بینی شده است و به شهروندانی که در حاشیه کشف رود و یا منازل ناایمن سکونت اقامت دارند توصیه می‌شود به مکان‌های امن و سوله‌های بحران مراجعه کنند.

همچنین از شهروندان مشهدی و زائران خواسته شده در مکان‌هایی از جمله حاشیه کشف رود، وکیل آباد، هفت حوض، بوستان چهل بازه و کوهستان پارک خورشید که احتمال بروز سیلاب و آبگرفتگی وجود دارد مستقر نشوند.

 

تخلیه چند روستا در درگز و نیشابور

به دنبال احتمال وقوع سیل و وارد آمدن خسارت‌های جانی به ساکنان برخی مناطق خراسان رضوی چند روستا در منطقه سرولایت نیشابور خالی از سکنه شده اند و در منطقه گردشگریچهلمیر درگز نیز به مدت ۴۸ ساعت ممنوعیت تردد اعلام شده است.

هواشناسی خراسان رضوی نیز پیش بینی کرده بارش باران طی ساعات آینده در شمال و غرب این استان شدن یابد و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی در بسیاری از شهرهای خراسان رضوی وجود دارد.

بیشترین حجم بارش‌ها برای شهرهای درگز، کلات، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، ارتفاعات بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشتب، سرولایت نیشابور، کوهسرخ و مشهد پیش بینی شده است.

 

 

منبع: مهر 

الف خ ۷۲ /