مهر ، (شرج آنلاین) - جانشین فرماندهی پلیس پایتخت از شناسایی ۴۰ سایت و کانال غیرمجاز جمع آوری کمک برای سیل زدگان خبر داد.

سردار حمید هداوند ضمن تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال حادثه تلخ وقوع سیل در چند استان کشور که منجر به کشته شدن و مصدومیت برخی از هموطنان شد، برخی از سایت‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی با سوءاستفاده از نیت خیر هموطنان، شماره حساب‌هایی را در فضای مجازی برای کمک به مردم مناطق سیل‌زده اعلام کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: به دنبال این اتفاق به همکارانم در پلیس فتا تهران بزرگ دستور داده شد ضمن شناسایی این سایت‌ها و کانالهای غیرمجاز، با گردانندگان آنها برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

هداوند تصریح کرد: مأموران پلیس فتا تاکنون ۴۰ سایت و کانال را که در زمینه جمع‌آوری کمک‌های نقدی به هموطنان سیل‌زده فعالیت غیرمجاز و غیرقانونی داشتند شناسایی کرده و برخورد با گردانندگان آنها در دستور کار پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفته است.

وی از هموطنان خواست کمک‌های خود را از طریق سایت‌های معتبر، نهادهای رسمی و حساب‌های بانکی معتبر که از طریق رسانه‌های عمومی مانند صداوسیما اعلام می‌شود، واریز کرده و از پرداخت وجه به سایر مبادی که منشأ نامشخص دارند، جداً خودداری کنند.

منبع: مهر
الف خ ۷۲ /