مهر ، (شرح آنلاین) - ستاد مدیریت بحران کردستان با برگزاری جلسات متعدد اعلام کرد: کل استان باید در آماده باش کامل در راستای مقابله با حوادث احتمالی از جمله وقوع سیلاب باشد.

ستاد مدیریت بحران در سطح استان و شهرستان‌ها به صورت مرتب و منظم جلسات خود را برگزار کرده و مهم‌ترین مسائل استان در خصوص مقابله با حوادث احتمالی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

شامگاه چهارشنبه جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان به ریاست استاندار برگزار شد و بار دیگر مهمترین مسائل و حوادث احتمالی در این استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار کردستان در این جلسه بار دیگر بر آمادگی و حضور به موقع مدیران و مسئولان تاکید کرد و افزود: استان باید در آماده‌باش کامل برای مقابله با حوادث احتمالی از جمله وقوع سیلاب باشد.

بهمن مرادنیا ضمن تأکید بر اینکه مدیران و مسئولان استانی باید همواره در دسترس باشند، افزود: برنامه‌ریزی و همچنین مدیریت مناسب بحران‌های احتمالی یکی از مهم‌ترین نیازها در استان کردستان است و انتظار می‌رود که مسئولان به این مهم توجه داشته باشند.

در جریان برگزاری این جلسه شهردار سنندج و سایر مدیران حاضر در این نشست به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت احتمال وقوع سیلاب در این استان پرداختند.

از سوی دیگر دادستان مرکز استان روز گذشته ضمن بازدید از نواحی مختلف شهر سنندج آخرین شرایط احتمال وقوع سیلاب در این شهر را مورد بحث و بررسی قرار داد.

اکبر جوهری در جریان بازدید از ناحیه منفصل شهری نایسر و ننله، اظهار داشت: لایروبی رودخانه‌ها و همچنین بررسی مناسب پل‌های موجود در سطح شهرها و مناطق روستایی برای مقابله با وقوع سیلاب احتمالی ضروری است.

وی ضمن تأکید بر اینکه مالکیت زمین‌های حواشی رودخانه‌های سطح استان از آن دولت و بیت‌المال است، گفت: انتظار می‌رود که همه مدیران و مسئولان پای کار بوده و از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آورند.

از سوی دیگر بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی استان کردستان احتمال بارش باران طی روزهای آینده به ویژه روزهای شنبه و یکشنبه وجود دارد.

علیرضا صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد: بررسی نقشه‌های مختلف هواشناسی نشان می‌دهد که ما طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده با بارش‌های مناسبی مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها از مناطق غربی استان شروع شده و سپس کل استان را فرا می‌گیرد، افزود: پیش بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در برخی از شهرهای استان کردستان باعث وقوع سیلاب خواهد شد.

شهرداری سنندج نیز از روز سه‌شنبه و با تهیه کردن کیسه‌های شنی در مناطق مختلف شهر از شهروندان خواست در صورت وقوع سیلاب از این کیسه‌ها برای جلوگیری از ورود آب به منازل مسکونی جلوگیری کنند.

حشمت سعیدی با اشاره به اینکه کل نیروهای شهرداری سنندج در حالت آماده‌باش قرار دارند، افزود: انتظار می‌رود که شهروندان نیز در صورت وقوع سیلاب احتمالی با ما همکاری لازم را داشته باشند.

شرکت منطقه‌ای آب کردستان نیز با انتشار اطلاعیه‌ای افزود: هم اکنون اکثر قریب به اتفاق سدهای موجود در استان در حال پر شدن بوده و در راستای مقابله با حوادث احتمالی خروجی شمالی از سدهای استان باز شده است.

 

منبع: مهر

الف خ ۷۲ /