مهر ، (شرح آنلاین) - سعید نمکی، در حاشیه افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع خبرنگاران گفت: چند پروژه از قبیل پایگاه اورژانس هوایی، بخش مراقبت‌های ویژه و بخش‌های دیگر از جمله بخش آنژیوگرافی که یکی از مجهزترین بخش‌های آنژیوگرافی منطقه است، در این سفر افتتاح شد.

سعید نمکی، در حاشیه افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع خبرنگاران گفت: چند پروژه از قبیل پایگاه اورژانس هوایی، بخش مراقبت‌های ویژه و بخش‌های دیگر از جمله بخش آنژیوگرافی که یکی از مجهزترین بخش‌های آنژیوگرافی منطقه است، در این سفر افتتاح شد.

وی افزود: خوشبختانه امکانات خوبی در مورد اصلاح هتلینگ و مقاوم‌سازی بیمارستان امام جعفر صادق (ع) صورت گرفته است.

وزیر بهداشت با تقدیر از تمام دست اندر کاران وزارت بهداشت که در اجرای پروژه‌ها نقش داشتند، ابراز امیدواری کرد: این پروژه‌ها پیرو فعالیت‌های طرح تحول نظام سلامت برای خدمت رسانی به مردم شریف این استان اجرایی شدند.

وی تصریح کرد: قطعاً آنچه که برای منطقه و تجهیز و تکمیل نیاز است در قالب طرح تحول سلامت ادامه خواهیم داد، سه حرکت را در استمرار طرح تحول سلامت دنبال می‌کنیم که شامل تجهیز و حوزه زیرساخت‌ها متناسب با جمعیت و نیازهای منطقه، رسیدگی خاص به بیماران صعب العلاج و بیماران خاص در زمینه تشخیص، درمان و داروها و کاهش پرداخت از جیب بیمار پیگیری می‌شود.

نمکی خاطرنشان کرد: در کنار مواردی که اشاره شد، ماندگاری نیروهای متخصص در منطقه را نیز دنبال خواهیم کرد.

وی در مورد پرداخت مطالبات پرستاران و کادر درمان نیز گفت: بخشی از مطالبات قبل از پایان سال پرداخت شده و هیچ نیروی پرستاری و پرسنلی در سطح وزارت بهداشت نیست که عیدی و حقوق اسفند را نگرفته باشد. در مورد کارانه‌های عقب افتاده نیز بخشی در سال گذشته پرداخت شد اما به دلیل مشکلات خزانه و گردش منابع در پایان سال، قرار شد از هشتم فروردین واریزها دوباره پیگیری شود و مطالبات را به حداقل طلب برسانیم.

 

منبع: مهر

م ع ۷۴ /