وحید خوش زرع// مدیرعامل مؤسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از افتتاح رسمی کارخانه تولید آهن اسفنجی واحد فولاد میانه در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: چرخه تولید این کارخانه با تلاش نیروهای موسسه عاشورا از ۱۲ شهریور آغاز شده است. سیروس محمد زاده […]

وحید خوش زرع//
مدیرعامل مؤسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از افتتاح رسمی کارخانه تولید آهن اسفنجی واحد فولاد میانه در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: چرخه تولید این کارخانه با تلاش نیروهای موسسه عاشورا از ۱۲ شهریور آغاز شده است.
سیروس محمد زاده با بیان اینکه صنعت فولاد یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی یک کشور است خاطرنشان کرد: فولاد میانه یکی از پروژه‌های هدف قرارگاه خاتم‌الانبیاء بود که توانست با ایجاد ۳۰۰ شغل مستقیم در سریع‌ترین زمان به نتیجه برسد.
وی در تشریح فعالیت کارخانه تولید اسفنجی واحد فولاد میانه بیان کرد: احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی و حمل مواد طرح فولاد میانه در راستای قانون برنامه سوم و چهارم توسعه در بخش صنایع معدنی و در راستای افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور به ۱۰ میلیون تن در سال، با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار به عنوان یکی از طرح‌های هشت‌گانه طراحی و با تکمیل چرخه تولید واحدهای ذوب و ریخته‌گری به ظرفیت ۷۱۱ هزار تن در سال، خوراک مورد نیاز واحد نورد شرکت فولاد آذربایجان را تامین خواهد کرد.


سیروس محمد زاده با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء و مؤسسات وابسته به آن در راستای انجام رسالت خود سه هدف اصلی را دنبال می‌کند، افزود: با احداث پروژه‌های اولویت‌دار تلاش داریم اول به توسعه کشور کمک کرده و سپس محرومیت را از چهره کشورمان زدوده و در نهایت به توسعه اقتصادی پایدار در کشور برسیم.
محمدزاده دومین هدف قرارگاه را آموزش و تربیت نیروهای تحصیل کرده اعلام کرد و گفت: در تلاش ایجاد محیط امن و تخصصی در قرارگاه برای رشد کشور هستیم و در جذب نیروهای جدید، تمام افراد آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
وی اضافه کرد: آماده بودن و به‌روز بودن در موضوع تجهیزات و دانش سومین رسالت قرارگاه است که بر اساس تدابیر فرماندهی قرارگاه در حال اجرا و پیگیری است.
مدیرعامل مؤسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به اینکه این مؤسسه یکی از مؤسسات قدیمی و با تجربه قرارگاه در شمال‌غرب بوده و توانسته بالغ بر۱۳۰ پروژه عمرانی در سطح ملی و استانی را به اتمام رساند، افزود: مؤسسه عاشورا کارنامه خوبی در قرارگاه دارد که از آنها می‌توان به سد سبلان، گازرسانی خط هفتم اشاره کرد.
وی ۲ گرایش فعال صنعتی و راندمانی صنعت فولاد را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مؤسسه با ۹ پروژه در اردبیل، قزوین و آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کند.
وی در خصوص دستاوردهای این پروژه گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد پروژه‌های صنعتی تجهیزاتی بوده و فقط ۳۰ درصد مهندسی است، از این رو با جذب نیروهای متخصص دستاوردهای عظیمی را کسب کرده‌ایم.
محمدزاده تصریح کرد: براساس وعده مجموعه قرارگاه و تعهد در سال اقتصاد مقاومتی،تولید واشتغال برای تحقق به این شعار، بیشتر در حوزه صنعت و براساس تدابیر فرماندهی عمل کرده و تمام پروژه‌ها در این راستا را جزو پروژه‌های هدف قرار دادیم.
وی اضافه کرد: موسسه عاشورا سه پروژه هدف خود را به بهره‌برداری رسانده که یکی از آنها سد «کلقان» بوده است که احداث و بهره‌برداری به موقع از آن باعث جلوگیری از سیلاب و خسارت در منطقه بستان‌آباد و هشترود شد.