وزارت نیرو ، (شرح آنلاین ) - یک مقام مسئول گفت: در حال حاضر برق اکثر شهرها و مناطق استان به جز بخشی از آق‌قلا وصل شده و مشترک بدون‌ برق نداریم.

علی‌اکبر نصیری، با اشاره به اینکه اغلب ترانس‌های بدون برق در استان گلستان به ویژه در شهرستان آق‌قلا مربوط به واحدهای تولیدی است که در تعطیلات به‌سر می‌برند، افزود: تا صبح روز گذشته تعداد ۴۵ ترانس در آق‌قلا بدون برق بود که به محض اینکه سطح آب اندکی کاهش یافت، عملیات برق‌دار کردن آغاز و این تعداد به ۳۱ ترانس رسید.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران استان و تصمیم‌گیری در خصوص تخلیه آب‌های سطحی، اظهار کرد: در اولین فرصت که سطح آب فروکش کرده و تابلوهای برق از آب خارج و ایمنی برقرار شود، نسبت به برق‌دار کردن ترانس‌های باقی‌مانده اقدام خواهیم کرد.

نصیری با بیان اینکه در حال حاضر در شهر گمیشان ترانس عمومی بی‌برق و مشترک بدون برق نداریم، اظهار کرد: در شهر گمیشان تعداد ۵ یا ۶ ترانس توزیع بدون برق وجود دارد که بار آنها منتقل شده و مشکلی از بابت تأمین برق مشترکان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ادامه داد: در حال حاضر در این شهر تعداد ۱۶ ترانس اختصاصی مرتبط با فعالیت مرغداری یا کشاورزی بدون برق است که صاحبان این مشاغل به‌دلیل عدم استفاده تمایلی به برق‌دار شدن ندارند.

نصیری با بیان اینکه در شهر بندرترکمن یک ترانس عمومی وجود دارد که بار آن منتقل شده و در حال حاضر هیچ مشترکی بدون برق نیست، گفت: مابقی ترانس‌ها مربوط به زمین‌های کشاورزی است که با توجه به زیر آب بودن زمین‌ها عملاً برق‌دار شدن آنها در حال حاضر ضرورتی ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به اینکه در شهر کردکوی نیز هیچ مشترکی بی‌برق نیست، تصریح کرد: در این شهر یک ترانس عمومی وجود دارد که بار آن منتقل شده و ۱۶ ترانس اختصاصی مربوط به زمین‌های کشاورزی و مرغداری‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: از حیث اکیپ‌های عملیاتی هیچ کمبودی وجود ندارد و هر منطقه یا محله‌ای که سطح آب آن فروکش کرد، نسبت به برق‌دار کردن محدوده اقدام خواهیم کرد.

 

منبع : مهر

الف ق ۷۲/