مهر ،(شرح آنلاین) - بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش ها در برخی استان ها شدت خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز با عبور تراز میانی جو علاوه بر دامنه‌های زاگرس در غرب و شمال غرب، دامنه‌های البرز در زنجان، البرز و تهران همچنین در استان‌های کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد.همچنین صبح جمعه در شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده ادامه دارد و بعد از ظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به نوار غربی و جنوب کشور، بارش در کل نوار غربی، شمال خلیج فارس، استان‌های بوشهر کهگیلویه و بویراحمد و فارس آغاز می‌شود و در اواخر وقت گستره بارش دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان قزوین، مناطقی از جنوب شرق شرق و مرکز کشور را فرا می‌گیرد.

بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، شنبه این سامانه بارشی در کل کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان فعال است و در اواخر وقت از کشور خارج می‌شود. در این روز در شرق آذربایجان شرقی، غرب کرمانشاه، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، شمال استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و در غرب خراسان رضوی، شرق سمنان و جنوب خراسان شمالی بارش شدت خواهد داشت.

در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس شمالی در کردستان بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود. برای روز یکشنبه هم با حضور متناوب امواج تراز میانی جو در نوار شمالی دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب و شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

امروز هوای تهران کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با بارش پراکنده و وزش باد و حداکثر دمای ۱۹ و حداقل دمای ۱۰ درجه سانتیگراد است. وضعیت جوی تهران فردا هم کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۲۱ و کمیته دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

منبع : مهر

س ر ۷۰/