به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، جاوید قربانی در جلسه کمیته بهسازی و مناسب سازی با بیان این مطلب اظهار داشت: مناسب سازی فضاهای شهری با توجه به نیازهای معلولان از موارد ضروری در هر جامعه‌ای است. قربانی افزود: بر همین اساس در مرحله نخست باید ارزیابی مناسب‌سازی پیاده راه‌های سطح شهر صورت […]

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، جاوید قربانی در جلسه کمیته بهسازی و مناسب سازی با بیان این مطلب اظهار داشت: مناسب سازی فضاهای شهری با توجه به نیازهای معلولان از موارد ضروری در هر جامعه‌ای است.

قربانی افزود: بر همین اساس در مرحله نخست باید ارزیابی مناسب‌سازی پیاده راه‌های سطح شهر صورت گیرد تا مشکلات موجود مشخص شده و بر اساس آن برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مناطق با بررسی ایرادات مشخص شده طبق بازدیدهای میدانی و مصور کردن اطلاعات می‌توانند طبق اولویت بندی پیش بروند و با مصور نمودن وضعیت قبلی معابر در ارائه عملکرد نیز موفق تر باشند.

مدیرکل عمرانی معاونت عمرانی شهرداری تبریزبا اشاره به اینکه معلولین جسمی با مشکلات بیشتری رو به رو هستند و افراد استفاده کننده از وسایل کمکی از قبیل عصا، صندلی چرخدار دشواری های حرکتی بیشتری نسبت به دیگر معلولین حرکتی دارند گفت: بنابراین مبنا قرار دادن صندلی چرخ دار برای حرکت در شهر می‌تواند پاسخگوی مسائل دیگر شهروندان هم باشد.

قربانی افزود: با بررسی های صورت گرفته کمیته بهسازی در خصوص خطوط عابرین پیاده و تقاطع های شهری وضعیت این معابر برای افراد ناتوان جسمی نامطلوب است که مناطق باید جهت اصلاح آن ها هرچه سریعتر اقدام کنند.

وی همچنین بر رفع این ایرادات طبق جزئیات مشترک تاکید کرد تا از دوباره کاری در انجام این نوع پروژه‌ها جلوگیری شود.