صداوسیما، (شرح آنلاین) - وقوع سیل از ابتدای امسال تا کنون بیش از هزار و 181 میلیارد ریال به بخش کشاورزی خراسان رضوی خسارت زد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از این خسارت سیل میزان ۲۷۱ میلیارد ریال خسارت وارد شده به بخش زراعت و۶۲۱ میلیارد ریال نیز خسارت وارد آمده به بخش باغبانی خراسان رضوی است.

نجفقلی صالحی افزود: در بخش زراعی بیشترین خسارت سیل به محصولات گندم و جو و در بخش باغی نیز بیشترین خسارت به محصولاتی مانند زعفران، بادام و پسته وارد شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: میزان خسارت سیل وارد آمده به بخشهای دام، طیور و آبزیان هم در مجموع حدود ۹ میلیارد ریال است.

صالحی افزود: علاوه بر این ۱۲۰ میلیارد ریال به تاسیسات و ساختمانهای کشاورزی و حدود ۱۶۰ میلیارد ریال نیز به منابع آبی خسارت وارد شده است.

۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و ۳۶۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت می کنند.

تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در این استان ۸ میلیون تن است و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

 

منبع : صدا و سیما

س ر ۷۰/