ایرنا، ( شرح آنلاین ) - توفیق عباس اف کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان گفت : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه قرار گرفته است .

عباس اف روز سه شنبه افزود: در نتیجه همکاری و فعالیت مشترک کشورهای منطقه از جمله ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن ، سوریه ، عراق ، روسیه ، ترکیه ، حزب الله لبنان غلبه بر داعش و سایر گروههای تروریستی در منطقه امکان پذیر شد و این واقعیت برای کسی در جهان پوشیده نیست .

وی افزود: واضح است که بدون حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس آن گروههای تروریستی فعال در سوریه و عراق اوضاع منطقه را پیچیده تر و مشکلات جدی برای منطقه ایجاد می کردند .

این کارشناس جمهوری آذربایجان گفت: جای تعجب است که با وجود این همه خدمات ارزنده سپاه در مبارزه با تروریسم در منطقه ، دولت امریکا آنان را تروریست معرفی می کند و با حمایت از خود تروریست ها در منطقه ، در انتقال آنها به مناطق امن با هدف استفاده برای اهداف شوم بعدی خود ، اقدام می کند .

عباس اف افزود: تصمیمات دولت فعلی آمریکا در اغلب موارد غیر قانونی و مغایر با موزین حقوق بین الملل می باشد .

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات درباره اعلام قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، موضوع جولان و نیز تصمیم اخیر درباره سپاه از جمله اقدامات خلاف قوانین بین المللی است .

به گفته وی تصمیم دونالد ترامپ در خصوص قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست گروه های تروریستی اقدامی فاقد مبنای حقوقی بوده و دخالت در امور داخلی کشور دیگر است .

این کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان گفت : ترامپ با این تصمیم حقوق حقه ایران را نقض و لطمه جدی به نظام بین المللی وارد می کند و بطور کلی سیاست های دولت فعلی آمریکا به تنش در منطقه خاورمیانه ، شمال آفریقا و نقاط دیگر جهان دامن می زند .

عباس اف گفت : تصمیمات دونالد ترامپ که در اغلب موارد با هدف خشنود کردن طرف ثالث ( رژیم صهیونیستی ) و برای تامین منافع آن گرفته می شود ،جایگاه خود دولت آمریکا را در سطح بین المللی خدشه دار می کند و آمریکا به غیر از دامن زدن به تنش در منطقه با چنین اقداماتی نمی تواند به اهداف خود برسد .