تبریز ، (شرح آنلاین) - با نزدیک‌تر شدن به بازی حساس تراکتورسازی و پرسپولیس در هفته های انتهایی لیگ برتر فوتبال ایران ، لازم است بازیکنان و هواداران هر دو تیم بیشتراز هر زمانی خود را از حواشی دور نگه داشته و برای این بازی که فینال زودرس محسوب می‌شود آماده شوند.

مسابقات پایانی لیگ برتر همیشه با حواشی و جنجال های خاص خود همراه بوده که گاهی این حوشی دامن‌گیر طیف بسیاری از جامعه می‌شود، این موضوع که شکست یا پیروزی یک تیم صرفا محدود به همین شود تفکری بسیار ساده انگارانه می‌باشد، زیراکه تبعات اجتماعی این واقعه بسیار بیشتراز نتیجه یک رقابت ورزشی معمولی است، جدا از این مبحث که پیروزی یا شکست یک تیم اثر مستقیم در اوضاع روانی یک جامعه و احساسات مردم آن دارد، دست‌های پشت پرده و شرط بندی های کلان را نیز باید یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد جنجال و تبلیغات زرد در هفته های پایانی مسابقات دانست.

با همه این‌ها بازارگرمی رسانه های ورزشی نیز افزون بر موارد گفته شده عامل انتشار اخبار و گزارش هایی است که گاهی حتی در زیر مطلب منتشر شده و در قسمت نظرات منجر به درگیری شدید لفظی و اهانت هواداران تیم های مختلف به همدیگر می‌شود.

در مورد تیم های سابقه‌دار و پرطرفدار این حواشی به داخل استادیوم سرایت کرده و فضای ورزشگاه را نیز مسموم می‌کند که عوامل داخل مستطیل سبز را تحت فشار قرار می‌دهد. بازی های جام خلیج فارس کلکسیونی از این حواشی است.

حواشی دیدار پرسپولیس تراکتورسازی

پدیده های اجتماعی در هرزمان نتایج متفاوتی دارند، با این حساب هیچگاه نمی‌توان پیش بینی دقیقی از نتیجه اتفاقات اجتماعی داشت، گاه شاید ایجاد حاشیه برای تیمی منجر به اتحاد بیشتر اعضای آن تیم گشته و منتهی به موفقیت گردد، اما وسوسه‌ها برای کسب مخاطب بیشتر و یا کسب سود بیشتر همیشه اخلاق را زیر پا می‌گذارد.

جدا از کری و بحث بین هواداران تیم‌ها، تصمیمات فدراسیون فوتبال و نهاد های دخیل در جریان ورزش منجر به واکنش هواداران در سطح جامعه به‌خصوص در ورزشگاه می‌شود که این امر در مورد تیم‌های شهرستانی بیشتر به چشم می‌خورد.

تیم تراکتورسازی در طول تاریخ لیگ برتر معمولا همیشه دل پری از فدراسیون فوتبال ایران داشته و این دلخوری در سالیان گذشته روی سکوهای ورزشگاه یادگار امام تبریز نمود پیدا می‌کرد.

 

تراکتور – پرسپولیس ؛ همیشه جنجال همیشه حاشیه

دو تیم سرخ پوش پرطرفدار ایران که هر دو از پشتوانه اجتماعی بسیار مستحکمی برخوردار هستند و هر کدام حمایت میلیون‌ها هوادر عاشق را باخود یدک می‌کشند، پرسپولیس یا همان تیم پیروزی سابق که در سراسر ایران طرفداران بسیاری دارد در یک طرف، و در طرف دیگر تیم با سابقه و قدرتمند تراکتورسازی تبریز است که در پایتحت ایران شهر پرسپولیس تهران صدها هزار هوادار پرشور دارد که همیشه نیمی از استادیوم آزادی را در تسخیر خود قرار داده‌اند، اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌گردد که تیم پرسپولیسی که در هر ورزشگاه ایران مهمان باشد هزاران طرفدار بومی در آن ورزشگاه دارد اما هیچگاه تعداد هواداران تیم های پایتخت در ورزشگاه یادگار امام تبریز از عدد سیصد بیشتر نشده است.

هواداران پرشور تراکتورسازی تبریز در آزادی

یار دوازدهم تیم تراکتورسازی یار چند صد هزار نفری است؛ که موثر ترین نقش را در روند بازی‌های این تیم دارد، حضور هواداران در دورترین ورزشگاه ایران و یا حتی در مسابقات بین‌المللی، نشان از پیوند ناگسستنی هوادران با اعضای تیم دارد.

احساسات پاک میلیون‌ها هوادر عاشق در هر نقطه جغرافیایی از کره زمین حامی و دلگرمی کادر فنی و بازیکنان تیم است، در اصل این عشق بود که پای محمدرضا زنوزی را به باشگاه تراکتورسازی کشاند تا با صرف هزینه‌های میلیاردی تیم از هم گسسته سال قبل تبدیل به این تیم قدرتمند گردد، فقط به عشق هوادران و مردمی که در هرشرایط آب وهوایی و در زمان و مکانی در کنار تیم بوده و تا آخرین نفس مشوق تیم بوده‌اند.

اما این احساسات پاک و شور بی‌پایان هواداران گاهی با سوءاستفاده نااهلان همچون شمشیر بی‌غلاف منجر به زخمی شدن پیکر تیم می‌شود، تحریک احساسات منجر به رفتار احساسی می‌شود که با تحکیم احساس بر عقل همراه است، در این فضای احساسی فرصت تفکر نیست و نزدیک‌ترین راه بهترین راه به‌نظر می‌رسد و همین فرصتی بوده که بدخواهان تیم تراکتورسازی با تحریک احساسات هواداران تیم را در شرایط سخت و گاه حتی در محرومیت‌های ناعادلانه گرفتار کرده اند.

 

برای شکست پرسپولیس لازم است همه هوشیار باشیم

با نزدیک شدن به زمان بازی بزرگ تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران لازم است تا همه هوادران با هوشیاری در اماکن ورزشی حاضر شده و هیچ فرصتی به دست بهانه‌جویان ندهند، بازی با پرسپولیس صرفا یک بازی همانند بازی‌های دیگر بوده که تنها ویژگی آن تقابل دو تیم بزرگ کشور است، اما برای اینکه همه بازیکنان و هوادارن در ورزشگاه یادگار امام در کنار هم باشند لازم است چند بازی منتهی به آن تقابل را با وسواس و دقت بیشتری پشت‌سر گذاشت و این چند هفته را روزهای حساس تیم تراکتورسازی تبریز تلقی کرد زیراکه مسابقه ۱۱ اردیبهشت یک فینال زودرس در لیگ برتر ایران محسوب می‌شود.

طرفداران تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز

با نگاهی کوتاه به حواشی و هزینه‌های صرف شده برای تیم تراکتورسازی و عملکرد خوب کادر فنی و بازیکنان در این فصل از لیگ برتر قهرمانی کمترین خواسته پرشور ها از تیم است، لذا همگی دست در دست هم عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده‌اند تا هوادران میلیونی این تیم به آرزوی چند ساله خود برسند.