دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با تاکید بر اینکه نگاه سرمایه گذار در مناطق آزاد تنها نباید تولید برای مصرف در داخل باشد گفت: باید رویکرد اصلی در این مناطق تولید صادرات محور باشد. به گزارش شرح آنلاین مرتضی بانک روز سه شنبه در نشست اعضای هیات مدیره منطقه آزاد ارس با وی در شهر […]

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با تاکید بر اینکه نگاه سرمایه گذار در مناطق آزاد تنها نباید تولید برای مصرف در داخل باشد گفت: باید رویکرد اصلی در این مناطق تولید صادرات محور باشد.
به گزارش شرح آنلاین مرتضی بانک روز سه شنبه در نشست اعضای هیات مدیره منطقه آزاد ارس با وی در شهر جلفا ادامه داد: طراحی منطقه آزاد ارس با منطق صنعتی- صادراتی هم درست به نظر می رسد، هر چند در راستای توسعه پایدار نباید از فعالیت های فرهنگی- خدماتی و شهری غافل بود، زیرا توسعه صرف اقتصادی ممکن نیست و باید به توسعه مناطق آزاد با لحاظ توسعه همزمان شهرستان های واقع در محدوده آنها نگریست.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورمان در مورد زدن اتهام قاچاق کالا به مناطق آزاد گفت: ما در مورد رعایت مقررات تجاری، بیش از همه مدعی هستیم و باید تلاش کنیم شائبه قاچاق از مناطق آزاد را از ذهن مردم و مسئولان بزداییم.

وی همچنین با اشاره به موضوع تجارت چمدانی در مناطق آزاد اظهار کرد: در واردات کالاهای تجاری در قالب تجارت چمدانی پایبند به مقررات گمرک هستیم.
مرتضی بانک با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای تداوم روند خوب سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه آزاد ارس، دستاوردهای این منطقه در شاخص های اقتصادی را مثبت و موفقیت آمیز ارزیابی کرد.
وی گفت: امروز نشاط و بالندگی را در فعالیت های منطقه حس کردیم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: خوشبختانه رقم بالای اشتغال در منطقه آزاد ارس، نشانه تحرک خوبی است و در صنایع فعال نیز سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ارزشمند است.
وی تاکید کرد: برنامه ریزی برای تقویت این روند ضروری است تا خیز صنعتی منطقه آزاد ارس در آینده نیز تداوم یابد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورمان، سرمایه گذاری شرکت های خارجی در منطقه آزاد ارس را نویدبخش همکاری های خوب تجاری با شرکای خارجی دانست و گفت: در حوزه گردشگری هم فعالیت های خوبی انجام شده و باید با استفاده از برندهای بین المللی در جهت جذب گردشگر بیشتر اقدام شود.
وی اظهار کرد: نباید در موضوع گردشگری، خودمان را با کشورهای همسایه همچون ترکیه مقایسه کنیم، ولی باید هدف گذاری بلندمدت و برنامه ریزی جامعی برای توسعه گردشگری در مناطق آزاد داشته باشیم.
بانک، همچنین فعالیت های منطقه آزاد ارس در حوزه کشاورزی به ویژه بخش گلخانه ای را ارزشمند خواند و گفت: خوشبختانه در این بخش از علوم و فناوری روز استفاده شده است و مجتمع گلخانه ای ۵۰ هکتاری ارس می تواند در مناطق دیگر کشور الگو شود.
وی، تلاش های انجام گرفته برای بومی کردن فناوری تولیدات گلخانه ای در این منطقه را حائز اهمیت خواند.