ورزش 3 ، (شرح آنلاین) - تیم سپیدرود رشت با ارائه یک نمایش درخشان و با خلق معجزه تراکتور پر ستاره را در خانه شکست داد تا برای بقا در لیگ امیدوارتر از قبل باشد.

سپیدرود رشت با ارائه نمایشی درخشان در خانه توانست با سه گل تراکتورسازی را شکست دهد و با کسب این برد برای بقا در لیگ برتر امیدوارتر از قبل مسابقات خود را دنبال کند. شاگردان لیکنز هم فرصت بسیار طلایی برای رسیدن به صدر جدول را از دست دادند تا چشم انتظار نتیجه باقی رقبا باشند. شاگردان لیکنز شاید با این شکست رتبه دوم جدول را هم از دست بدهند و باید دید در نهایت چه سرنوشتی تا پایان این هفته برای آن‌ها رقم می‌خورد.

روز: جمعه، تاریخ: ۲۳/۱/۹۸ ، ساعت: ۱۷
ورزشگاه: سردار جنگل
داور:رضا مهدوی
کمک ها: علی اکبر نوری – یوسف مغروری
کمک داوران اضافی: علی صفایی – عبدالنبی پورخلف
داور چهارم:  محمدعلی پورمتقی
ناظر: ابوطالب طاهریان

سپیدرود :

ایمان صادقی، میثم فردوسی (دقیقه ۸۱- محمد غلامی)، میثم تهیدست، میلاد شیخ سلیمانی، محمدرضا مهدوی، محمد بلبلی، هومن ربیع زاده، مهرداد بایرامی (۸۷- علی عباسی)، حسین شنانی (دقیقه ۹۰- جواد آقایی پور)، میلاد قربان زاده و ابراهیم لطفی

سرمربی: نادر دست نشان

 

تراکتورسازی :

محسن فروزان، ایمان سلیمی، محمد طیبی، دانیال اسماعیل‌فر، احسان حاج‌صفی، مهدی مهدی‌پور (دقیقه ۶۵- سیداحمد موسوی)، اکبر ایمانی (دقیقه ۸۶- علیرضا نقی زاده)، مسعود شجاعی، ساسان انصاری، اشکان دژاگه و آنتونی استوکس

سرمربی: ژرژ لیکنز

 

کارت زرد :

دقیقه ۳۷ – محمد طیبی
دقیقه ۴۰ – حسین شنانی

دقیقه ۴۵ – میلاد شیخ سلیمانی

دقیقه ۵۴ – اکبر ایمانی

دقیقه ۹۲ و ۹۴ – جواد آقایی پور

دقیقه ۹۰+۳ : محمد بلبلی

 

اخراج :

دقیقه ۹۴ جواد آقایی پور

 

شرح بازی :

۴۵ دقیقه اول این مسابقه به شکل بسیار زیبایی دنبال شد. هر دو تیم به دنبال کسب پیروزی و باز کردن دروازه حریف خود بودند که در این راه سپیدرود بسیار موفق ظاهر شد. با اشتباه مهلک فروزان در دقیقه ۲ بازی مهرداد بایرامی این فرصت را پیدا کرد تا دروازه تیم سابق خود را باز کند. در ادامه تراکتور بازی را در دست گرفت و می‌توانست در همان دقایق ابتدایی به گل برسد که این فرصت را استوکس از دست داد. در ادامه کاپیتان با تجربه این تیم از اشتباه دروازه بان میزبان نهایت استفاده را برد و با ضربه استثنایی نتیجه بازی را به تعادل کشید. اما این پایان کار نبود و در ادامه میثم فردوسی گل زیبا شجاعی رل تلافی کرد  و  شوت استثنایی از پشت محوطه جریمه گل دوم را برای سپیدرود به ثمر رساند تا آنها برنده به رختکن بروند و در انتظار نیمه دوم باشند.

تراکتوری ها با شروع نیمه دوم برای جبران نتیجه تلخ نیمه اول پا به میدان گذاشتند و چند موقعیت نصف و نیمه نیز به دست آوردند که هیچ کدام ثمری نداشت. در مقابل سپیدرود نیز با ارائه یک نمایش منطقی به دنباله ضربه به تراکتور بود که در اواسط بازی موفق شد این کار را  بر روی یک ضد حمله انجام دهد و با ثبت گل سوم توسط مهرداد بایرامی سه امتیاز شیرین را به حساب خود واریز کند. بعد از این گل باز هم توپ و میدان در اختیار بازیکنان نادر دست نشان بود و آنها می توانستند اختلاف را بیشتر کنند که این اتفاق رخ نداد و در نهایت مسابقه با همین نتیجه به پایان رسید تا تراکتور بهترین فرصت برای رسیدن به صدر جدول را از دست بدهد.

 

شرح گل :

دقیقه ۲- سپیدرود یک – تراکتورسازی صفر، (مهرداد بایرامی): ایمان سلیمی پاس رو به عقبی را برای فروزان ارسال کرد که توپ با پله شدن در اختیار گلر مهمان گرفت و او با اشتباهی مهلک توپ را در اختیار بایرامی قرار داد و این مهاجم با ضربه روی پا گل اول را برای سپیدرود به ثمر رساند.

دقیقه ۲۳- سپیدرود یک – تراکتور یک، (مسعود شجاعی): کاپیتان تراکتور از سمت راست صاحب موقعیت شد و با تیزهوشی مثال زدنی از خروج صادقی استفاده کرد و توانست به زیبایی و با چیپ استثنایی دروزاه سپیدرود را بازی کند و نتیجه بازی را به تعادل بکشد.

دقیقه ۳۳- سپیدرود دو – تراکتورسازی یک، (میثم فردوسی): بازیکنان سپیدرود با انجام پرس در پشت محوطه جریمه تراکتور توپ را در اختیار گرفتند و بلبلی با پاسی میثم فردوسی را صاحب موقعیت کرد. این هافبک هم با انجام حرکت بدن زیبا و سپس شلیک شوت استثنایی توپ را به گوشه دروازه فروزان فرستاد.

دقیقه ۶۶- سپیدرود سه – تراکتورسازی یک، (مهرداد بایرامی): حسین شنانی با حرکت تکنیکی از میانه زمین طیبی را از پیش رو برداشت تا با نفوذ به محوطه جریمه شوتی را به سمت دروازه شلیک کند. در ادامه فروزان با دفع اشتباه و‌ عجیبی توپ را جلوی پای بایرامی قرار داد تا او با فروپاشی دروازه اختلاف را به دو برساند.

 

بهترین بازیکن :

مهرداد بایرامی- بازیکن سابق تراکتورسازی به نوعی قاتل این تیم محسوب شد و با ثبت دو گل در این مسابقه بهترین بازیکن سپیدرود در زمین بود. او در دقیقه دو از اشتباه محسن فروزان نهایت استفاده را برد و با شوتی روی پا توپ را از میان پا فروزان عبور داد تا گل اول برای تیمش به ثمر برسد.  در ادامه وحدت نیمه دومی نیز این مهاجم باز هم از اشتباه گلر تراکتور نهایت استفاده را برد و با فرو ریختن طاق دروازه این تیم برد شیرینی نصیب سرخ‌های گیلانی کرد.

 

اتفاق ویژه :

* سپیدرود بعد سیزده هفته موفق شد برده شیرینی را تجربه کند. آنها آخرین بار با حرکت علی کریمی در اهواز و در هفته دوازدهم فولاد را با یک گل شکست داده بودند.

* ژرژ لیکنز، سرمربی تراکتورسازی که اقدام عجیبی باز هم در این بازی اقدام به تعویض نکرد. موضوعی که مورد انتقاد هواداران و همچنین برخی از فوتبالی‌های تبریزی قرار گرفته است.

 

موقعیت حساس :

دقیقه ۶ – شوت خطرناک حسین شنانی از پشت محوطه جریمه را محسن فروزان از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.
دقیقه ۸ – شوت زمینی و خطرناک مهرداد بایرامی از داخل محوطه جریمه در اختیار گلر تراکتورسازی قرار گرفت.

دقیقه ۱۷ – دانیال اسماعیلی فر با پاس در عمق عالی استوکس را با صادقی تک به تک کرد که شوت این بازیکن به صورت خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶ – دژاگه از سمت چپ زمین کرنر را به محوطه جریمه ارسال کرد که ضربه سر خطرناک طیبی پس از برخورد به تیر دروازه برگشت داده شد.

دقیقه ۴۱ – مسعود شجاعی از پشت محوطه جریمه باز هم موقعیت شوتزنی پیدا کرد که ضربه سر ضرب و روی پا او به طور خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۲ – حسین شنانی از پشت محوطه جریمه ضربه فنی و خطرناکی را به سمت دروازه شلیک کرد که محسن فروزان آن را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۱ – احسان حاج صفی سانتر خطرناکی را بر روی دروازه انجام داد که ضربه سر استوکس از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸ – شوت خطرناک و روی پای احسان حاج صفی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵ – شوت محکم و کات دار شنانی از پشت محوطه جریمه در اختیار محسن فروزان قرار گفت.

 

حاشیه :

* سوگیتا، بازیکن ژاپنی تراکتورسازی بزرگترین غایب این تیم در بازی با سپیدرود خواهد بود.
*هواداران تراکتور جایگاه خود را به طور کامل تکمیل کرده‌اند.
*هواداران دو تیم با حضور تیم‌های مورد علاقه خود در زمین برای گرم کردن، تشویق زیادی را انجام دادند سپس با یکدیگر کری فراوانی خواندند.
*مهرداد بایرامی پس از ثبت گل هیچ گونه شادی گلی را انجام نداد. او سابقه پوشیدن پیراهن تراکتور را دارد.

*محسن فروزان بعد از اینکه شوت خطرناک شنانی را به کرنر فرستاد، عصبانی با کشت بر روی زمین کوبید و از عملکرد خط دفاعش انتقاد کرد.
*میلاد قربان زاده پس از خطای شجاعی بر روی زمین افتاد که همین باعث جدال لفظی بازیکنان دو تیم شد.
*تراکتوری‌ها با وجود اینکه حسین شنانی بر روی زمین افتاده بود بازی را ادامه دادند که این کار اعتراض شدید هواداران سپیدرود را به همراه داشت.
*تماشاچیان زیادی از سوی سپیدرود از دیدار با تراکتورسازی استقبال نکرده‌اند.
*محسن فروزان بعد از ۷۴۱ دقیقه دروزاه خود را باز شده دید تا نتواند رکورد کلین شیت حسین حسینی را در ادامه لیگ برتر بشکند.

*طیبی چند دقیقه بعد از دریافت کارت زرد درگیری شدیدی با مهرداد بایرامی در محوطه جریمه پیدا و او را با دست بر روی زمین انداخت که داور با تشخیص خود این صحنه را مدیریت کرد.

*ساسان انصاری از سمت چپ سانتری را بر روی دروازه انجام داد که توپ را تهیدست برگشت داد و در این میان بازیکنان تراکتور اعتراض شدیدی را به داور وارد کردند و معتقد بودند خطای هند پنالتی رقم خورده است.

*یکی از افراد نیمکت سپیدرود با تصمیم داور از روی نیمکت اخراج شد.

*نادر دست نشان بعد از تعویض بلبلی از هواداران خواست تا این بازیکن جوان را مورد تشویق قرار بدهند.
*محسن فروزان در انتهای مسابقه وقتی که سیو موفقی داشت توسط هواداران مورد تشویق قرار گرفت. گلری که دو اشتباه مهلک داشت و هر دو منجر به گل برای سپیدرود شد.
*جواد آقایی پور، بازیکن تیم سپیدرود که در دقیقه ۹۰ وارد زمین شده بود با دریافت ۲ کارت زرد در چهار دقیقه از زمین مسابقه اخراج شد.

تلاش سپیدرود برای حفظ جایگاه دیگران / سپیدرود 3 - 1 تراکتورسازی

هواداران تیم تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه سردار جنگل رشت

 

منبع: ورزش۳

الف خ ۷۲ /