مهر، ( شرح آنلاین ) - رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در آذربایجان شرقی، این استان را در افزایش تراز تجاری بین ایران و ترکیه تا مبلغ ۳۰ میلیارد دلار، پیشرو دانست.

اسماعیل بابایی راغب، با اشاره به سفر سفیر ترکیه به تبریز ابراز داشت: سفر سفیر ترکیه به استان آذربایجان شرقی در قالب سفرهای دیپملاتیک و در راستای توسعه مناسبات آذربایجان شرقی با کشورهای همسایه تنظیم شد و با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی و اعضای اتاق بازرگانی و رئیس دانشگاه تبریز دیدار کردند.

وی افزود: سفیر ترکیه در ایران با تاکید بر توسعه و اراده قوی و محکم جمهوری ترکیه در سفر به تبریز برای برقراری مناسبات در عرصه‌های مختلف با ایران تاکید داشتند و عنوان کردند که ترکیه در ۴۰ سال گذشته همواره در کنار مردم ایران بوده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این سفر دستاوردهای بسیار مهمی می‌تواند در ابعاد مختلف و همکاری‌های دانشگاهی داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما به دنبال افزایش تراز تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه تا مبلغ ۳۰ میلیارد دلار هستیم.

بابایی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی با ظرفیت‌ها و توان بالایی که دارد به عنوان استان پیشرو می‌تواند بخش مهمی از ظرفیت تجاری دو کشور را دربر بگیرد و بر این اساس بیش از گذشته در این مسیر گام برخواهیم برداشت.

وی در پایان با اشاره به نقش دانشگاه تبریز در همکاری‌های دانشگاهی بین ایران و ترکیه تصریح کرد: دانشگاه تبریز به عنوان محور توسعه روابط همکاری‌های دانشگاهی با جمهوری ترکیه از سوی جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثری خواهد داشت.