(شرح آنلاین) - در ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال پرسپولیس یکی از سه نماینده فوتبال ایران در چهارمین دور ازمرحله گروهی امشب در کشور امارات باید به مصاف الاهلی عربستان برود.

در چارچوب هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب تیم های پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان در دیداری حساس از ساعت ۲۰ امشب به مصاف هم می روند. این بازی با توجه به شرایط پیچیده گروه D و فشردگی امتیازات، از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و حتی شانس رسیدن به صدر جدول هم برای هر کدام از این دو تیم در صورت پیروزی در دیدار امشب وجود دارد.

 

اما از نظر آماری، یک نکته جالب در نتایج پرسپولیس و الاهلی در لیگ قهرمانان امسال دیده می شود. تیم پرسپولیس تا کنون در سه دیدار آسیایی خود تنها ۲ گل خورده است و از این حیث بهترین آمار را در چهار گروه منطقه غرب آسیا در اختیار دارد. سرخپوشان یک گل از پاختاکور و یک گل از السد قطر دریافت کردند که از قضا هر دو گل در موقعیت آفساید وارد دروازه این تیم شده بود.

 

در سمت مقابل اما تیم الاهلی در سه دیدار انجام شده در دور رفت مرحله گروهی، فقط ۲ بار موفق به گلزنی شده است. این آمار، سبزپوشان عربستانی را به ضعیف ترین خط حمله غرب آسیا تا به اینجای مسابقات تبدیل کرده است. الاهلی فقط در بازی اول مقابل السد گل زد و در برابر پاختاکور و پرسپولیس خط حمله این تیم ناکام ماند.

با در نظر گرفتن تیم های شرق آسیا هم مشاهده می شود که پرسپولیس بعد از اولسان هیوندای کره جنوبی و اوراوا ردز ژاپن، سومین خط دفاع قوی آسیا را در اختیار دارد و الاهلی عربستان هم پس از کاواساکی فرونتال ژاپن دارای دومین خط حمله ضعیف لیگ قهرمانان آسیا است.

 

این مسابقه به صورت مستقیم از پایگاه خبری شرح آنلاین پخش خواهد شد.