شهریار،( شرح آنلاین ) - مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز از اجرای مستمر پاکسازی آرامستان های تبریز خبر داد.

احد فلاحی اظهار داشت: علاوه بر وادی رحمت، در سطح شهر تبریز چندین آرامستان محله ای وجود دارد که برای نظافت و ساماندهی آنها همکاران مناطق مختلف شهرداری زحمات بسیاری متحمل می شوند.

وی با انتقاد از برخی بدعت ها و اقدامات خودسرانه و سلیقه ای در آرامستان های تبریز خاطرنشان کرد: متاسفانه نصب المان های غیرضروری و زوائد محیطی و بصری به بهانه های مختلف در حریم قبور به یکی از معضلات اصلی آرامستان های تبریز بدل شده و شکایات و گلایه های شهروندان را در پی داشته است.

وی یادآور شد: برخی از این نصبیات بصورت غیراستاندارد و در مکان های نامناسب صورت گرفته و برای زائران قبور خطرناک و حادثه ساز است.

فلاحی با اشاره به اینکه پرچم های نصب شده به میله های آهنی در برخی بلوک ها هم بر اثر باد و باران آسیب می بینند گفت: به لحاظ استفاده از نام ائمه اطهار(ع) و اسماء متبرکه، آسیب دیدن این پرچم ها از نظر شرعی نیز مورد اشکال است.

وی با تاکید بر اینکه پاکسازی، ایمن سازی و ساماندهی آرامستان های تبریز بر عهده این سازمان است اظهار داشت: اینکه عده ای با سلیقه شخصی بدون هماهنگی و سرخود اقدام به ایجاد تغییر در فضای آرامستان های تبریز می نماید، ضمن ایجاد آلودگی های بصری، ممکن است باعث آسیب برای سایر شهروندان باشد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز از شهروندان خواست تا برای ساماندهی و صیانت از شان و جایگاه اهل قبور، از حاشیه سازی و ایجاد المان های سلیقه ای خودداری کنند.

فلاحی با تقدیر از رسانه های جمعی در فرهنگ سازی حقوق و تکالیف شهروندی تصریح کرد: همکاری عموم مردم در ایجاد فضای مناسب در آرامستان های تبریز، ضروری و مفید خواهد بود.