تسنیم ، (شرح آنلاین) - مرجع تقلید شیعیان گفت: قوه قضاییه باید کاری کند که اعتماد مردم حفظ شود، یعنی عالمانه، عادلانه و آگاهانه رفتار کند که مردم عزیز ما برای احقاق حق خود به آنجا مراجعه کنند و قوه قضائیه را مورد اعتماد خویش بدانند.

 آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه که در بیت معظم‌له برگزار شد، اظهار داشت: کار شما بسیار مهمّ است که اگر به بهترین وجه انجام بگیرد، منافع بسیار زیادی برای کشور و جامعه دارد.

وی افزود: نظر به اینکه قضاوت از مناصب مهمّ و خطیر است، باید قضات از بین افراد عالم، عادل و آگاه انتخاب شوند تا بتوانند وظایف خود را به‌نحو احسن انجام دهند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: قوه قضاییه باید کاری کند که اعتماد مردم حفظ شود، یعنی چنان عالمانه، عادلانه و آگاهانه رفتار کند که مردم عزیز ما، برای احقاق حقّ خود به آنجا مراجعه کنند و قوّه قضائیه را مورد اعتماد خویش بدانند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: در روند قضایی باید آبروی مردم کاملاً محفوظ بماند، عدالت هم به‌طور کامل و بدون تبعیض باید برای همگان اجرا شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری سخنان خود را به موضوع مجازات حبس اختصاص داده و گفت: زندانی‌کردن بدهکاران مالی از جمله برای مهریه، وجه شرعی ندارد و چنانچه بدهکاری، معسر و مفلس شناخته شد، باید احکام شرع برای او اجرا شود و حقّ حبس او را نداریم.

وی حفظ امنیت سرمایه و اموال مردم را از مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه برشمرده تصریح کرد: اخباری که از اختلاس‌ها و دزدی‌ها شنیده می‌شود بسیار نگران‌کننده است، شما باید جدّی وارد شده و جلوی اختلاس‌ها را بگیرید، البته اقدام مهم‌تر اینکه بستر و زمینه اختلاس و دزدی از سیستم اقتصادی کشور برطرف شود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید به اینکه اقتدار قوه قضاییه در جلوگیری از اختلاس‌ها، نقش زیادی در رفع مشکلات اقتصادی کشور دارد، اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف مهم قوه قضائیه به‌ویژه دادستان‌های محترم به‌عنوان مدعی‌العموم، جلوگیری از اعمال خلاف شرع و ملاهی و مناهی است که توسط عده‌ای از افراد انجام می‌گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: باید با تدبیر و اقتدار، جلوی این امور خلاف گرفته شود تا جامعه، پاک بماند و مردم در آسایش و رفاه زیر سایه احکام نورانی اسلام زندگی کنند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: کار مهمّی به حضرتعالی و همکاران محترمتان واگذار شده که امیدوارم بتوانید با تدبیر و اجرای دقیق احکام اسلام، به ملّت شریف و عزیز ایران به‌نحو احسن خدمت و موجبات رضایت خداوند متعال و حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کنید.

منبع: تسنیم