فارس، (شرح آنلاین) - مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی حجم آب موجود دریاچه ارومیه را چهار میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته با دو میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

فرهاد سرخوش با بیان اینکه سطح تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۵۲ سانتیمتر است، افزود: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه ۷۷ سانتیمتر افزایش را نشان می‌دهد و همچنین در مقایسه با اوایل سال آبی یک متر و ۲۲ سانتی‌متر افزایش داشته است.

وی افزود: علاوه بر آن، هم اینک وسعت این دریاچه دو هزار و ۹۷۸ کیلومتر مربع است که نسبت به سال گذشته ۶۹۰ کیلومتر بر وسعت آن افزوده شده است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی حجم آب موجود دریاچه را چهار میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته دو میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آب سد شهید کاظمی بوکان با دبی ۲۴۰ مترمکعب بر ثانیه بر پیکره دریاچه ارومیه وارد می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر آن رهاسازی آب از سد مهاباد با دبی ۷۰ مترمکعب بر ثانیه و همچنین آب سد زولا به سمت نگین آبی آذربایجان آغاز و ادامه خواهد داشت.

 

 

منبع: فارس

الف خ ۷۲ /