صداوسیما، (شرح آنلاین) - رئیس قوه قضائیه گفت: برخی از ظرفیت‌های قانون اساسی که برای دیوان عالی کشور دیده شده فعال است و بخش‌های دیگر نیز باید فعال شود

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دیوان عالی کشور با تقدیر از زحمات حجت الاسلام کریمی رئیس قبلی دیوان افزود: ایشان به جهت بازنشستگی اصرار داشت فرد دیگری در این سمت قرار گیرد و با مشورت قضات دیوان حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی مقدم به سمت ریاست دیوان عالی کشور منصوب شد.

وی با اشاره به تاکیدات فراوان قانون اساسی بر دیوان عالی کشور گفت: همه ظرفیت‌های درج شده دیوان عالی کشور بر اساس قانون اساسی باید فعال شود و در این جهت باید قضات دیوان که صاحب نظرند، فعال‌تر شوند.

رئیس قوه قضائیه یکی از این ظرفیت‌ها را موضوع نظارت بر حسن اجرای قوانین در محاکم خواند و افزود: هم اکنون معاونتی در دیوان عالی کشور در این خصوص داریم که باید اقدامات ارتقا پیدا کند به نحوی که اگر یک رأی در سراسر کشور صادر می‌شود از چشمان تیزبین قضات دیوان دور نباشد.

۱۲:۵۰  از همه ظرفیت دیوان استفاده خواهم کرد
رئیس دیوان عالی کشور: با تمام توان و تلاش از ظرفیت دیوان کشور استفاده خواهیم کرد و تابلو من در این گام منشور گام دوم­ انقلاب مقام معظم رهبری و رهنمود‌های ریاست قوه قضائیه است.

۱۲:۴۲  اطاله دادرسی در دیوان حذف شده است
رئیس سابق دیوان عالی کشور: با تلاش مجموعه قضات دیوان هم اکنون اطاله دادرسی در دیوان عالی کشور حذف شده است.

۱۲:۳۳  حدود ۷ هزار پرونده در دیوان عالی کشور
معاون قضایی دیوان عالی کشور: موجودی پرونده‌های دیوان تا پایان سال گذشته به شش هزار و ۸۸۴ فقره رسید.

۱۲:۰۴  تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دیوان عالی کشور
مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دیوان عالی کشور با حضور رئیس قوه قضائیه آغاز شد.

 

منبع: صداوسیما

رف۶۱/