مدال، (شرح آنلاین) - با استناد به آئین‌ نامه اخلاقی فیفا و اعلام یک نهاد نظامی دال احراز تبانی و دسیسه محسن فروزان در دیدار سپیدرود رشت و تراکتورسازی،طبق قانون نتیجه این دیدار سه بر صفر به نفع تراکتو قابل تغییر خواهد بود...

سازمان اطلاعات سپاه عاشورا اعلام کرد به دنبال تبانی و دسیسه محسن فروزان در بازی سپیدرود و تراکتور و احراز تبانی در این دیدار، این بازیکن خاطی و همسرش به اتهام حضور فعال در شبکه شرط‌‌‌بندی بازی‌های فوتبال با حکم دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شدند.

این خبر رسمی از یک نهاد نظامی مشخص می کند که اتهامات وارده با مدارک لازمه بوده و تبانی و شرط بندی قطعی بوده است و در این شرایط آئین نامه اخلاقی فیفا په پیش‌بینی‌هایی برای چنین مواردی داشته است.

در ماده ۲۹ آئین نامه اخلاقی فیفا آمده است که اگر احراز شود در یک دیدار تبانی شده است نتیجه بازی سه بر صفر خواهد بود.

در همین آئین نامه آمده است که برای اثبات تبانی نیازی نیست شاکی سندی برای این عمل ارایه کند و کارشناسان می‌توانند با اعلام اینکه در این دیدار مستقیم و یا غیر مستقیم و یا با هر مقصودی نتیجه بازی تحت تاثیر قرار بگیرد تبانی محسوب شده و نتیجه بازی تغییر خواهد کرد.

در این آئین نامه آمده است که شرط‌بندی و قمار نیاز به ارائه سند توسط شاکی مبنی بر رد و بدل شد وجه نقد و یا مالی را می طلبد که در صورت اثبات نیز تاثیری بر نتیجه نخواهد داشت ولی شرایط تبانی کاملا مجزا بوده و نتیجه را تغییر می‌دهد.

با استناد به آئین نامه اخلاقی فیفا و اعلام یک نهاد نظامی دال احراز تبانی و دسیسه محسن فروزان در دیدار سپیدرود رشت و تراکتورسازی،طبق قانون نتیجه این دیدار سه بر صفر به نفع تراکتو قابل تغییر خواهد بود که در این شرایط وضعیت جدول لیگ برتر تغییر کرده و بار دیگر تراکتور یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار خواهد رفت و دیدار فردا می تواند بار دیگر این تیم را به صدر جدول بازگرداند.

 

 

الف – ب ۶۶