صداوسیما، (شرح آنلاین) - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: با وجود ارتش هیچ قدرت خارجی نباید به فکر حمله به مرز‌های ما باشد.

حجت‎الاسلام عباس محمد‎حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در همایش سراسری تربیت و آموزش آجا با اشاره به ماموریت‌های ارتش در قانون اساسی اظهار داشت: پاسداری از تمامیت ارضی و مرزی کشور، پاسداری از استقلال کشور، پاسداری از نظام و امدادرسانی به مردم در حوادث و بلایای طبیعی چهار ماموریت ارتش است که در قانون آمده است.

وی با بیان اینکه پاسداری از تمامیت ارضی و مرزی کشور یکی از مهم‎ترین وظایف ارتش است، گفت: با وجود ارتش هیچ قدرت خارجی نباید به فکر حمله به مرز‌های ما باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: این چهار ماموریت ارتش نشان از سرنوشت‌ساز بودن ارتش در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

آموزش، اساس ایجاد توان رزمی 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: برای اجرای ماموریت‌های محوله باید توانمندی رزمی خود را به نقطه بازدارندگی برسانیم تا بتوانیم آن‌ها را به خوبی اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: اساس ایجاد توان رزمی آموزش است و آموزشی که تربیت‎محور باشد می‌تواند نتیجه داشته باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: آموزش با تربیت باعث می‎شود نیرو تا آخرین نفس در مقابل دشمن ایستادگی کند و هیچگاه تسلیم نشود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: روح و جان آموزش تربیت است و ممکن است نیرو بالاترین تجهیزات را داشته باشد، اما به دلیل نداشتن تربیت تسلیم شود.

وی ادامه داد: فصل‎الخطاب در موضوع ایجاد و ارتقا توان رزمی تربیت است که عمار، ابوذر و میثم می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در قرآن آموزش و تربیت در کنار یکدیگر آمدند، افزود: تربیت مورد نظر این همایش تربیت از منظر قرآن است.

 

 

منبع: صداوسیما

الف خ ۷۲ /