صداوسیما، (شرح آنلاین) - سخنگوی هیئت رئیسه مجلس : موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن منتفی است و هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد

بهروز نعمتی بعد از جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بحث افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن بود.

در این جلسه قرار شد دولت و مجلس بعد از برگزاری جلسات مشترک به تصمیم معقولی برسند که به مردم آسیب نرسد.

وی افزود: در موضوع قیمت بنزین مجلس و دولت تلاش می‌کنند تا مردم با توجه به فشار‌های اقتصادی اخیر آسیب جدیدی از محل افزایش قیمت بنزین نبینند.

نعمتی گفت: اجرایی شدن این تصمیم مستلزم ملزومات و مقدماتی است که هنوز تدابیر لازم برای اجرای آن انجام نشده است.

عضو هیئت رئیس مجلس افزود: تاکنون راهکار‌های مختلفی از سوی دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس در زمینه قیمت بنزین و سهیمه بندی آن ارائه شده است که با توجه به قطعی نشدن آن اعلام رسانه‌ای نمی‌شود، اما مردم مطمئن باشند که هر تصمیمی در این زمینه به گونه‌ای خواهد بود که مردم آسیب نبینند.

آقای نعمتی در پاسخ به این سؤال که برآورد‌ها از درآمد دولت از محل افزیش قیمت سوخت در شرایط کنونی چه میزان است گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد حداکثر درآمد دولت از این محل ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار میلیارد تومان باشد که این عدد در مقایسه با ارقامی که در مورد یارانه‌های پنهان عنوان شده که ارقامی معادل ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است رقم چشمگیری نیست.

وی با اشاره به دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه غیرعلنی صبح امروز گفت:​ در جلسه امروز مسائل منطقه و مجموعه اقدامات انجام شده برای مقابله با رژیم امریکا در قبال ملت ایران نیز بحث شد.

همچنین بحث اصلاح ساختار بودجه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان فراکسیون مستقلین و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

منبع: صداوسیما

الف خ ۷۲ /