تسنیم، (شرح آنلاین) - تمارض مدافع آرسنال در بازی مقابل برایتون که منجر به مجازات جهانبخش شد، او را هدف انتقادات فراوان اهالی شبکه‌های اجتماعی قرار داده است.

شب گذشته  برای علیرضا جهانبخش شب خوش‌یُمنی نبود چرا که او ناعادلانه از سوی داور بازی تیمش مقابل آرسنال مجازات شد. در جریان این بازی بال ایرانی تیم فوتبال برایتون در محوطه جریمه تیمش در تعقیب ناچو مونرئال، مدافع توپچی‌ها بود که بازیکن حریف با یک شیرجه محرز خودش را به زمین انداخت و داور را فریب داد. به این ترتیب آنتونی تیلور نقطه پنالتی را نشان داد و زمینه گلزنی تیم میزبان را توسط پیر امریک اوبامیانگ فراهم آورد.

تیلور در حالی در یک قدمی صحنه، فریب شیرجه مدافع اسپانیایی آرسنال را خورد که تصاویر تلویزیونی نشان می‌دادند هیچ برخوردی میان جهانبخش و مونرئال صورت نگرفته بود. به همین دلیل هواداران پس از بازی در شبکه‌های اجتماعی به مونرئال حمله کردند.

یکی از آنها نوشته است: «حرکت ناچو مونرئال کاملاً شرم‌آور بود.» هواداری دیگر انگشت اتهام را به سمت داور نشانه گرفته و نوشته است:«واقعاً این را پنالتی گرفتی تیلور؟ اگر تو نتوانی این صحنه‌ها را ببینی، چه چیز دیگری را می‌بینی؟ کمک داور ویدئویی دیگر لازم است، واقعاً لازم است. به جای اعلام پنالتی باید به مونرئال کارت زرد می‌دادی.» نفر سوم ابراز امیدوار کرده که مدافع آرسنال خارج از گود مجازات شود. او گفته: «امیدواریم که اتحادیه فوتبال انگلیس نگاهی به شیرجه مونرئال بیندازد. چطور می‌شود که داوران کنار صحنه شیرجه نتوانند تمارض بودن آن را تشخیص دهند و خطا اعلام می‌کنند. دیروز فابینیو و امروز مونرئال. این‌ها بدترین تصمیماتی بودند که من از سوی داور دیده‌ام.

هفته گذشته کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس فاتریک بامفورد، مهاجم تیم لیدز یونایتد را به خاطر تلاش برای فریب داور و تمارض به خوردن ضربه آرنج انور قاضی، بازیکن استون ویلا به صورت او، دو جلسه محروم شد.

منبع : تسنیم

الف – ب ۶۶/