مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به سیاستهای حمایتی و تشویقی برای فعالین گردشگری از هموارتر شدن مسیر حرکت در عرصه گردشگری استان خبر داد و گفت:با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته نگاه بخش دولتی معطوف به حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری است و تلاش برای کسب […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به سیاستهای حمایتی و تشویقی برای فعالین گردشگری از هموارتر شدن مسیر حرکت در عرصه گردشگری استان خبر داد و گفت:با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته نگاه بخش دولتی معطوف به حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری است و تلاش برای کسب عناوین ملی و بین المللی در جهت معطوف شدن نگاه ها به تبریز صورت می پذیرد.
به گزارش شرح انلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در نشست بررسی راهکارهای تسهیل تورهای ورودی با حضور مسئولین ستاد برنامه ریزی و اجرایی تبریز۲۰۱۸ و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی که عصر دیروز در محل هتل تبریز برگزار شد، افزود:
تبریز ۲۰۱۸ یک فرصت تاریخی برای تبریز و استان است و نباید فراموش کرد که مسیر برای حرکت روبه‌جلو در صنعت گردشگری باز است و باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
آبدار عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های تاریخی و فرهنگی در تبریز و استان با تمام توان برای تقویت زیرساخت های گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان اقدام کرده ایم.
وی با اشاره به تعریف ۵ پنج مسیر گردشگری در منطقه تاریخی شهر تبریز و ۵ مسیر گردشگری در استان گفت: وظیفه و رویکرد دولت روان سازی امور و تسهیل گری در این حوزه است و بخش خصوصی باید برای استفاده حداکثری از فرصت مغتنم به دست آمده در سایه کسب عناوین جهانی برنامه ریزی کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: تبریز ۲۰۱۸ نقطه شروع در مسیر توسعه گردشگری استان است، باید سهم استان را در ورود گردشگران داخلی و خارجی را افزایش دهیم و در این راستا پیگیر جذب اعتبارات و مشوق های مندرج در قانون به منظور حمایت از بخش خصوصی فعال گردشگری هستیم.
وی در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای پیشبرد توسعه صنعت گردشگری استان افزود: آنچه مهم است نقش پررنگ و اساسی حضور عموم مردم در این رویداد فراملی و در عرصه گردشگری است.