فارس، (شرح آنلاین) - معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با اشاره به تعداد یارانه‌بگیران خراسان‌جنوبی گفت: این تعداد حدود 99 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که مبلغ یارانه واریزی ماهیانه در استان برای جمعیت ذکرشده در حدود ۳۴۸ میلیارد ريال برآورد می‌شود.

محمد بهروزی‌فرد امروز در بیرجند با اشاره به تعداد یارانه‌بگیران در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: بر اساس آماری که در دی‌ماه ۹۴ از بانک‌های استان اخذ گردیده، تعداد ۲۲۸ هزار سرپرست خانوار که با افراد تحت پوشش خانوار مجموعاً در حدود ۷۶۴ هزار نفر برآورد می‌گردند در خراسان‌جنوبی یارانه می‌گیرند.

وی افزود: این تعداد حدود ۹۹ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که مبلغ یارانه واریزی ماهیانه در استان برای جمعیت ذکرشده در حدود ۳۴۸ میلیارد ریال برآورد می‌گردد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد از جمعیت خراسان‌جنوبی شامل حذف یارانه خواهند شد، عنوان داشت: حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی در سال ۱۳۹۷ و آمار مربوطه در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده، ضمن اینکه در صورت حذف یارانه افراد می‌توانند در سامانه اینترنتی yaraneh10.ir ثبت اعتراض نمایند.

بهروزی‌فرد تصریح کرد: در استان خراسان‌جنوبی با توجه به درصد بالای افرادی که یارانه دریافت می‌نمایند، تعداد افرادی که دچار مشکل در این زمینه می‌باشند بسیار اندک و کمتر از یک درصد جمعیت استان برآورد می‌گردد.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶