تبریز،( شرح آنلاین ) - رسالت و هدف اصلي یک تولیدکننده باید در کنار كارآفريني و ايجاد اشتغال؛ تولید کالای با کیفیت ایرانی باشد.

ارتقای کیفیت و طراحی مناسب با تولید داخل و برند کاملا ایرانی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال؛ رسالت و هدف اصلی یک تولیدکننده باید باشد.

تولید و عرضه کفش های باکیفیت برای استفاده مشتریان از رسالت های اساسی یک تولیدی بوده و انجام پروسه تولید و عرضه آن به مشتری، با استفاده از سلایق و نیازهای آنها صورت می گیرد و یک تولیدکننده موفق از مواد اولیه مرغوب برای کیفیت بیشتر تولیدات استفاده می کند که الحمدالله تولیدکنندگان ایرانی به این سمت سوق پیدا کرده اند و در ماههای اخیر شاهد حضور تجار خارجی در بازار تبریز برای خرید کفش هستیم.

جلب رضایت مشتریان با تولید و عرضه کفش های باکیفیت قابل رقابت با ترکیه و ایتالیا باید از اولویت های اصلی تولیدکنندگان باید باشد که البته الحمدالله تولیدات داخلی به دست استادکاران چیره دست و با انواع مدل های مشتری پسند تولید و به اکثریت شهرهای کشور عرضه می شوند که برای رونق تولید حمایت های عملی از سوی دولت و متولیان امر تولید باید صورت پذیرد.

اگر تولیدی های داخل با ارتقای کیفیت بتوانند خود را به عنوان برندهای داخلی بزرگ و قدرتمند مطرح کنند، خواهند توانست به صادرات و توسعه بازار دست یابند که البته در این امر مهم نقش دولت برای ایجاد بسترهای لازم بسیار حیاتی است.

تولیدکنندگان داخل باید در برندهای خارجی هوشیار باشند، برندهای خارجی با استفاده از تکنولوژی و تولید باکیفیت بخشی از بازار ایران را تصاحب کرده اند که در صورت عدم برندسازی و ایجاد فروشگاههای رنجیره ای، احتمال نابودی صنعت چرم و کفش وجود دارد.

رونق و توسعه اقتصادی یکی از الزامات کشورمان است اما رونق تولید با شعار عملی نمی شود؛ برای رونق تولید نیازمند یک برنامه ریزی و تدوین سیستم حمایتی هستیم تا شاهد توسعه روزافزون و صادرات کفش به جهان باشیم.

امید است با توجه ویژه دولت به صنعت کفش و همت تولیدکنندگان شاهد حل مشکلات و توسعه و رونق صنعت کفش باشیم.