مسوول بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا گفت: شهید فهمیده به عنوان اُسوه و الگو بین دانش آموزان است که ره صدساله را یک روزه پیمود و الگویی شد که ۳۶ هزار شهید نوجوان را به دنبال خود داشت. به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، وحید فرشباف‌رشیدی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج […]

مسوول بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا گفت: شهید فهمیده به عنوان اُسوه و الگو بین دانش آموزان است که ره صدساله را یک روزه پیمود و الگویی شد که ۳۶ هزار شهید نوجوان را به دنبال خود داشت.
به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، وحید فرشباف‌رشیدی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: هشتم آبان ماه یادآور شهادت نوجوان سیزده ساله است که به تعبیر امام راحل(ره) به رهبر انقلاب نامیده می شود.
وی با بیان اینکه شهید فهمیده هزاران مرتبه فراتر از آنچه در نوشته‌های قلم‌ها است جایگاه والاتری داشته، گفت: این شهید بزرگوار به عنوان اُسوه و الگو بین دانش‌آموزان است که ره صدساله را یک روزه پیمود و الگویی شد که ۳۶ هزار شهید نوجوان را به دنبال خود داشت.
مسوول بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا افزود: نسل چهارم انقلاب به تناسب نسل اول به صورت آگاهانه در صحنه بوده و با تاسی از فرمایشات رهبر فرزانه قله‌های موفقیت را طی می‌کنند.
وی با تاکید به اینکه دانش‌آموزان فعلی اسیر اندیشه‌های اندولوسی فعلی قرار نگرفته‌اند، بیان کرد: شاید فضای مجازی تهدیدی در روزهای امروز جامعه باشد، ولی اگر سری به مساجد و یا راهپیمایی‌ها بزنیم تربیت صحیح فرزندان انقلاب را خواهیم دید.
فرشباف با اشاره به اینکه سازمان بسیج دانش‌آموزی با هدف تربیت انقلابی و ترویج آن ایجاد شده  و به یک تشکل امین مبدل گشته است، گفت: ۵۰ حوزه مقاومت در نواحی ۳۹ گانه آموزش و پرورش وجود دارد و ۲۹۰۰ واحد در آن فعالیت می‌کند.
عضویت ۲۹۳ هزار نفر عضو بسیج دانش‌آموزی استان آذربایجان‌شرقی
وی با بیان اینکه ۲۹۳ هزار نفر عضو بسیج دانش‌آموزی استان هستند، گفت: هیچ تفاوتی بین بسیج محلات و یا سایر مناطق وجود ندارد.
مسوول بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا ادامه داد: ۶۷ درصد جامعه هدف ما عضو بسیج دانش‌آموزی هستند و سال گذشته ۳ دیدار دانش‌آموزان با رهبر فرزانه وجود داشت که ایشان در آن دیدار مداوم به مدارس انقلابی، دانش و معلم انقلابی تاکید کردند.
وی با تاکید به اینکه برای محقق ساختن اوامر رهبر فرزانه باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شود، ادامه داد: در این راستا کمیته‌ای برای آسیب‌شناسی تشکیل شده که به هر سازمان وظایف مختلف ابلاغ می‌شود.
فرشباف رویکرد سازمان بسیج دانش‌آموزی را مهارت افزایی بین دانش‌آموزان مطرح و تصریح کرد: اولین راهکار اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور است که در این راستا سال گذشته ۳۷ هزار نفر به مناطق جنگی اعزام شدند و امسال نیز ۲۷ هزار نفر اعزام خواهند شد به طوریکه هر روز ۵۰۰ نفر به مناطق شمالغرب اعزام می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: مدت زمان راهیان نور شمال غرب کشور ۲ روزه و مناطق جنگی ۷ روزه است.
مسوول بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا دومین رویکرد سازمان را اهتمام به طرح ولایت مطرح کرد و گفت: با توجه به وجود ۸۴۹ واحد مقاومتی داریم که توسط آنها توانستیم ۷۵ درصد دانش‌آموزان را به مدیریت و مسئولیت ها آماده کنیم تا آمادگی لازم برای مدیریت های آینده داشته باشند.
وی افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزان طرح هجرت را نیز همه ساله برپا می‌کند که ۸ هزار دانش‌آموز در سال جاری به مناطق کم برخوردار اعزام شدند و مشکلات مدارس موجود در آن مناطق را رفع ساختند که جنبه تربیتی در این طرح اهمیت ویژه برایمان دارد.
فرشباف کیفی‌سازی درس آمادگی دفاعی را بسیار مهم دانست و افزود: در این راستا مربیان برجسته به کار گرفته شده و بنابه درخواست سپاه عاشورا اقدام به راه اندازی نهضت روایتگری بین دانش آموزان را انجام داده که پایلوت در کشور است.
این مسوول اذعان داشت: یکی از اقدامات موثر و رویکرد اصلی سازمان بسیج دانش‌آموزان ارتباط دانش‌آموز با مساجد است تا بتوان مسجد محوری را نیز گسترش داد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزان استان در راستای حمایت علمی اقدام به حمایت در برپایی لیگ‌های پایا، روباتیک و غیره کرده است به طوریکه استان آذربایجان‌شرقی امسال رتبه دوم در کسب نتایج کنکور را به دست آورد.
مسوول بسیج دانش‌آموزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تهدیدات دشمن از طریق فضای مجازی، ابراز کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی با تالیف کتب مختلف، ایجادکانال‌ها و نرم‌افزارها اقدام به مقابله با این تهدیدات کرده است.
وی تاکید داشت: نسل حاضر بسیار قوی‌تر از نسل اول انقلاب بوده به طوریکه مدام درخواست اعزام به دفاع از حرمین شریفه دریافت می‌کنیم.
فرشباف اعلام کرد: در کل هفته بسیج دانش‌آموزی ۱۴۴ یادواره شهدا به کل استان ابلاغ  شده که در طول سال برگزار خواهد شد.