فارس، (شرح آنلاین) - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: در پی بروز تند باد شدید در روستای تولون از توابع شهرستان گرمی به تعداد ۳۵واحد مسکونی روستایی در این منطقه خسارت وارد شده است.

مسعود امامی یگانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اثر این حادثه ۳۵ واحد مسکونی در این روستا خسارت دیده و ۶ واحد روستایی نیز به صورت غیرقابل سکونت است و خسارتی متوجه بقیه واحدهای مسکونی نشده است که از لحظه وقوع حادثه با حضور نیروهای امدادی در منطقه کمک‌های اولیه در اختیار اهالی روستا قرار گرفته است.

وی افزود: ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه ظهر دیروز که شاهد حادثه وزش باد شدید در روستای تولون از توابع بخش مرکزی شهرستان گرمی بودیم که این حادثه در حدود ۲۰ دقیقه تداوم یافته بود و در اثر این حادثه خساراتی به واحدهای مسکونی واقع در روستا وارد شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل ادامه داد: در راستای ارائه تسهیلات به واحدهای مسکونی خسارت دیده طبق اقدامات انجام یافته تسهیلاتی به مبلغ ۲۵ میلیون تومان با سود ۴ درصد توسط بنیاد مسکن ارائه خواهد شد و در کنار آن نیز ۸ میلیون تومان وام بلاعوض در اختیار خسارت‌دیدگان قرار می‌گیرد و کمیته امداد استان اردبیل نیز وام ۱۵ میلیون تومانی بلاعوض برای مددجویان تحت پوشش خود در نظر گرفته است.

امامی گفت: در کنار آن کمیته امداد اردبیل ارائه وام کم بهره ۵ میلون تومانی برای واحدهای غیرمقاوم که نیازمند تعمیر هستند در نظر دارد که امیدواریم واحدهای غیرمقاوم با استفاده از این تسهیلات در راستای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند و البته از لحاظ مسائل زیرساختی در این مناطق مشکلی وجود ندارد.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/