روابط عمومی دادگستری یزد، (شرح آنلاین) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: افرادی که تظاهر به روزه‌خواری در ملأعام کنند و با تذکر ارشاد نشوند در صورت معرفی از طرف پلیس دوره‌های آموزشی اصلاح رفتار برای آن‌ها در این معاونت برگزار می‌شود.

محمدحسین رحیمی‌زاده گفت: افرادی که تظاهر به روزه‌خواری در ملأعام کنند و با تذکر ارشاد نشوند در صورت معرفی از طرف پلیس دوره‌های آموزشی اصلاح رفتار برای آن‌ها در این معاونت برگزار می‌شود.

وی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح خاصی جهت پیشگیری از تظاهر به روزه‌خواری با هدف جلوگیری از هنجارشکنی از طرف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تهیه و به نهاد‌ها و ادارات مختلف و اتحادیه اصناف ابلاغ گردیده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تصریح کرد: رویکرد این طرح بیشتر جنبه فرهنگی و پیشگیرانه دارد به‌نحوی‌که انتظار می‌رود مخاطبین این طرح به وظایف خود از حیث فراهم نمودن فضای معنوی در جامعه عمل نموده که در این فضا اشخاص حتی اگر معذوریت شرعی هم داشته باشند اقدام به تظاهر به روزه‌خواری نکنند، البته مردم شریف دارالعباده همیشه حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کرده‌اند و چنانچه اشخاصی عامدانه اقدام به هنجارشکنی و تظاهر به روزه‌خواری کنند و با تذکر ارشاد نشوند در صورت معرفی از طرف پلیس باید در دوره‌های آموزشی خاصی که برای اصلاح رفتار آن‌ها در نظر گرفته شده و در این معاونت برگزار می‌شود شرکت کنند.

رحیمی‌زاده تأکید کرد: چنانچه فردی اصرار به تظاهر به روزه‌خواری داشته باشد این کار جزء مظاهر علنی هنجارشکنی محسوب می‌شود و با توجه به اینکه ارتکاب فعل حرام در اماکن عمومی و در مرئی و منظر مردم جرم است، مطابق مقررات با مرتکبین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به نقش اثرگذار نهادها، اصناف و شهرداری‌ها در فراهم نمودن فضای معنوی جامعه، ابراز داشت: همه متولیان امر باید به فضاسازی مناسب باهدف ایجاد محیطی معنوی اهتمام داشته باشند.

 

الف – ب ۶۶/