فارس، (شرح آنلاین) - مسیر عبوری قطار دو خطه تبریز به میانه از داخل شهر تبریز توسط کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد.

محمد اشرف نیا رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، در جلسه این کمیسیون اظهار داشت: برای حل مشکلات شهر و جلوگیری از اتلاف اراضی شهری با اصرار شورای اسلامی شهر تبریز و پیگیری های کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز مسیر ریلی قطار تبریز – میانه تغییر کرد.

وی با بیان اینکه این تغییر  مسیر قطار باعث شده است حدود ۴۰۰ میلیارد هزینه اضافه در بر داشته باشد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم موقعیت ایستگاه خاوران بطور کامل تثبیت شود و مراحل اجرایی بخش دوم قطعه ۱۰ آغاز شود.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: طبق نظر شورای اسلامی شهر تبریز ساخت ایستگاه در ائل گلی نیاز نیست و باید محل دقیق ایستگاه خاوران و ترمینال تثبیت شود.

وی ادامه داد: در مسیر مصوب جدید ‌اراضی هدر نمی رود و بیشتر مسیر عبوری قطار توسط تونل و پل است و هیچگونه خاکبرداری و خاکریزی در محدوده شهر وجود نخواهد داشت.

سونیا اندیش عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: ایستگاه راه آهن تبریز باعث شده است که شهر تبریز از این مسیر هیچگونه توسعه ای نداشته  و ‌شهر در این منطقه متوقف شده است.

وی ادامه داد: اگر ایستگاه راه آهن در این منطقه جابجا شود هم باعث توسعه شهر خواهد شد و هم میزان ارزش زمین در این منطقه افزایش می یابد.

علی محمد زاده نماینده راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه گفت: طبق پیگیری های موجود قطار تا پایان تیر ماه به بستان آباد خواهد رسید و امیدواریم تا سال ۹۹ ایستگاه خاوران مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایستگاه تبریز در بهترین نقطه مکان یابی شده است و در سه راهی دسترسی به جلفا، بازرگان، خوی و اروپا و تهران است.

 

 

الف – ب ۶۶/