فارس، (شرح آنلاین) - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف پرونده جعل اسناد ملکی در شهرستان میرجاوه به ارزش 42 میلیارد ریال خبر داد.

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان امروز در زاهدان اظهار کرد: با دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر خرید یک قطعه زمین مسکونی و کلاهبرداری در شهرستان میرجاوه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه در این پرونده متهم هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته بود که در ادامه با بررسی های فنی و پیچیده مشخص شد چند نفر بصورت حرفه ای با جعل اسناد ملکی و مدارک واگذاری شهرداری اقدام به فروش چندین قطعه از زمین های مسکونی شهرستان میرجاوه کرده اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در همین راستا استعلامات و بررسی‌های لازم در مورد مدارک مورد نظر انجام و مشخص شد همه مدارک ساختگی و جعلی است.

وی افزود: با تحقیقات جامع که توسط کارآگاهان زبده اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان صورت گرفت در نهایت فرد جاعل که با مدارک شناسایی جعلی اقدام به این معاملات کرده بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

سردار قنبری گفت: متهم در تحقیقات فنی و ارائه مدارک و دلایل کافی به جعل اسناد ملکی با همکاری ۲ نفر دیگر و فروش ۴۲ قطعه زمین مسکونی در شهرستان میرجاوه به ارزش ۴۲ میلیارد ریال به شهروندان اعتراف کرد.

وی بیان کرد: در ادامه این عملیات همدستان متهم  طی عملیات های مجزا دستگیر که همگی صراحتاً به جعل اسناد و کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

وی در پایان از شهروندان خواست در انجام معاملات دقت لازم را داشته باشند و در تنظیم اسناد مسکن، خودرو و… ضمن استعلام از مبادی ذیربط با کارشناسان با تجربه مشورت کنند.

 

 

منبع: فارس

الف – ب ۶۶ /