فارس، (شرح آنلاین) - استاندار مرکزی گفت: حمایت از تولید و جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع تولید، از مهم ترین برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی است که در راستای کاهش نرخ بیکاری در شهرستان ها و به ویژه شهر آشتیان صورت می گیرد.

سیدعلی آقازاده  امشب در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که به صورت مشترک با شهرستان آشتیان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موانع توسعه شهرستان محدوده شهر آشتیان است، با توجه به اینکه در شهرک های صنعتی زمین کافی و زیرساخت های لازم وجود دارد اما به دلیل عدم استقبال سرمایه گذاران این مهم محقق نشده است.

وی افزود: در سال جاری مقرر شده است که پس از انجام طرح های مطالعاتی ۷۰ هکتار به اراضی شهرستان و شهر آشتیان افزوده شود و چنانچه این مهم تحقق یابد کسب و کار و ساخت و ساز در این شهرستان رونق می یابد و شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان بر جذب سرمایه گذار و حمایت از بخش خصوصی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: باید با فراهم کردن زیرساخت ها و ارائه تخفیف و امتیازات مناسب در شهرک های صنعتی، گام های موثری در راستای جذب سرمایه گذار در شهرستان آشتیان برداریم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان آشتیان نیز گفت: در این نشست مقرر شد توسط بخش خصوصی در حوزه تولید قطعات الکتریکی در مدت زمان ۶ ماه و با اشتغال زایی ۱۰۰ نفر در گرکان  سرمایه گذاری صورت گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: مقرر شد توسط سرمایه گذار دیگری ، یک شهرک صنعتی خصوصی احداث شود که در فاز اول ۱۵ هکتار و در فاز دوم ۲۰ هکتار به این شهرک صنعتی افزوده شود.

آقازاده تاکید کرد: باید با حمایت از تولید و سرمایه گذاری بخش خصوصی گام های موثری در راستای اشتغال مولد و بهبود رونق اقتصادی در استان برداشت.

فرآیند رسیدگی به درخواست جوازها در دستگاه های اجرایی زمان بر است

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در بهارستان نیز گفت: مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران شهرستان  آشتیان مربوط به دستگاه های اجرایی است که این مهم باید با پیگیری های مدیریت ارشد استان اصلاح شود.

محمد حسینی افزود: فرآیند رسیدگی به درخواست جواز و یا پروانه فعالیت از سوی متقاضیان در دستگاه های اجرایی زمان بر است و انگیزه سرمایه گذاران را تضعیف می کند بنابراین از مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی انتظار می رود نسبت به همکاری هر چه بیشتر با تولیدکنندگان توجه داشته باشند.
وی ضمن اشاره به نامگذاری امسال  به عنوان سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: شرایط پیچیده کنونی نیازمند اقدامات جهادی است و باید در این خصوص راهکارهای ویژه ای ارائه داد.
حسینی ایجاد و توجه به اشتغال خرد را از راهکارهای موثر در رونق تولید عنوان کرد و گفت: این مهم به منظور  جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ و بهبود وضعیت معیشتی و کاهش نارضایتی مردم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس با اشاره به ظرفیت های استان افزود: استان مرکزی از ظرفیت معادن بی نظیری برخوردار است و تنها مختص به شهرستان محلات نیست و چنانچه معادن استان را فعال کنیم می تواند باعث ارزش افزوده و رونق تولید در استان شود.

وی تصریح کرد: چنانچه مشکلی در خصوص‌ مباحث و ضوابط قانونی وجود دارد می توان در مجلس مطرح و  راهکارهایی ارائه داد.

مصوبات نشست های اقتصاد مقاومتی با جدیت مورد پیگیری قرار می گیرد

فرماندار شهرستان آشتیان نیز در این نشست گفت: مصوبات نشست های اقتصاد مقاومتی به منظور تسهیل فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی با جدیت مورد پیگیری قرار می گیرد.

نظام‌الدین جهان میرزایی با اشاره به برنامه های سال جاری شهرستان آشتیان بیان کرد: با توجه به اهمیت اشتغال و ایجاد رونق تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی برای سرمایه گذاران در شهرستان آشتیان فرش قرمز پهن می کنیم و انتظار داریم دستگاه های اجرایی نیز در بخش های صنعتی، خدمات، تجاری و کشاورزی با ارائه خدمات مناسب در این راستا گام های موثری بردارند.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/