فارس، (شرح آنلاین) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی گفت: با طرح تجهیز معابر شهری استان به سامانه‌های هوشمند با هدف کمک به روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات، تجهیز معابر و خیابان‌های شهرهای بزرگ استان به دوربین‌ها و سامانه‌های هوشمند با همکاری شهرداری‌ها و شورای ترافیک در اولویت برنامه‌های پلیس راهور استان قرار دارد.

عباس فرمانی  امروز در بازدید از مدیریت ترافیک شهری شهرستان خوی، اظهار کرد: روش‌های دستی و سنتی کنترل و مدیریت ترافیک پاسخگوی وضعیت موجود نیست و بحث استفاده از تجهیزات و فناوری‌های روز در امر مدیریت آمد و شد وسایل نقلیه یکی موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با همکاری شهرداری خوی چهار دوربین پلاک‌خوان و ۱۰ دوربین پایش تصویری در نقاط مختلف از جمله نقاط پرترافیک این شهر نصب شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی به فراوانی تخلفات رانندگان در تقاطع‌های درون شهری اشاره کرد و افزود: حجم زیاد خودروها در معابر و از سوی دیگر نبود فضای کافی در محدوده تقاطع برای متوقف و اعمال قانون کردن راننده خاطی باعث لوث شدن قانون و بیم گسترش قانون گریزی در بین رانندگان می‌شود که با به کارگیری دوربین می‌توان تا حدودی تخلفات تقاطع‌ها را به حداقل رساند.

وی خاطر نشان کرد: با طرح تجهیز معابر شهری استان به سامانه‌های هوشمند با هدف کمک به روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات، تجهیز معابر و خیابان‌های شهرهای بزرگ استان به دوربین‌ها و سامانه‌های هوشمند با همکاری شهرداری‌ها و شورای ترافیک در اولویت برنامه‌های پلیس راهور استان قرار دارد.

فرمانی از اجرای طرح زوج و فرد در آینده‌ای نزدیک برای کمک به کاهش ترافیک در خوی خبر داد و افزود: اجرای طرح محدودیت زوج و فرد در شهر خوی در شورای ترافیک آذربایجان‌غربی تصویب شده و به زودی اجرایی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی مسائل مربوط به حوزه ترافیک را به سه بخش اعمال قانون،‌ مهندسی ترافیک و آموزش تقسیم کرد و افزود:‌ پلیس به عنوان عضوی از شورای ترافیک جهت انجام مأموریت‌های خود به تعامل سایر دستگاه‌ها و تصمیمات اثرگذار اعضای شورای ترافیک نیازمند است.

وی اظهار کرد: اصلاح رفتارهای رانندگی منوط به توجه رانندگان به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به حقوق سایر شهروندان است، چرا که توجه نکردن به قوانین رانندگی موجب حوادثی خواهد شد که در برخی اوقات غیرقابل جبران است.

به گزارش فارس، بر اساس ماده سه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تهیه، نصب و نگهداری تجهیزات الکترونیکی همچون عکس‌برداری، فیلم‌برداری و سامانه‌های ماهواره‌ای برای ثبت تخلفات و کنترل عبور و مرور در شهرها به عهده شهرداری‌ها و در خارج از شهرها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/