مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از ایجاد پوشش اینترنت WIFI رایگان برای اماکن عمومی کلان شهر تبریز خبر داد. به گزارش شرح آنلاین بهمن حسین زاده روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: با توجه به پیگیری‌های متعدد و نشست هایی که با اپراتورها برگزارشد، در زمان حاضر فرودگاه شهید مدنی […]

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از ایجاد پوشش اینترنت WIFI رایگان برای اماکن عمومی کلان شهر تبریز خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین بهمن حسین زاده روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: با توجه به پیگیری‌های متعدد و نشست هایی که با اپراتورها برگزارشد، در زمان حاضر فرودگاه شهید مدنی تبریز و پایانه بزرگ مسافربری تبریز توسط شرکت همارا سیستم و ایستگاه راه آهن تبریز توسط شرکت آسیا تک تحت پوشش خدمات بی سیم اینترنتی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته منطقه تفریحی و گردشگری عون بن علی تحت پوشش شبکه ۴G همراه اول و ایرانسل قرار گرفت، افزود : با توجه به توافق به عمل آمده با سازمان عمران منطقه گردشگری عون‌بن علی در چند روز آینده توسط یکی از شرکت‌های FCP در این منطقه، سرویس WIFIرایگان با پهنای باند ۲۰۰Mbps برای هر کاربر راه اندازی می شود.
حسین زاده در خصوص چگونگی استفاده از اینترنت رایگان در مناطق یاد شد، گفت : هموطنان و مسافران عزیز می توانند در مناطق یاد شده با روشن کردن WIFI گوشی، تبلت یا هر وسیله دیگر، در سامانه شرکت های مذکور مشخصات هویتی و کد ملی ۱۰ رقمی خود را درج کرده و پس از احراز هویت به وسیله تبادل پیامکی با شماره موبایل منطبق با مشخصات فرد که در سامانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سامانه شاهکار) ثبت شده است و دریافت رمز می توانند روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگابایت از اینترنت رایگان استفاده کنند .