تبریز،( شرح آنلاین ) - رئیس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو آذربایجان شرقی از ایجاد قطب تولید خودروی تجاری در این استان خبر داد.

رضا پاشایی، در گفتگو با خبرنگاران ابراز داشت: جلسه کمیته کارشناسی و همفکری صنعت و معدن استان با محوریت تولید خودروهای تجاری و سنگین با حضور کارشناسان و مدیران حوزه صنعت و مدیران واحدهای صنعتی قطعه سازی و خودروسازی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

وی افزود: جلسه‌ای با حضور نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در سازمان صنعت و معدن برگزار شد که پیرامون تولید و مونتاژ خودروهای تجاری سبک و سنگین در این استان بحث شد، در این جلسه با تاکید بر ایجاد تشکل بزرگ صنعتی در استان ایجاد یک برند بومی مطرح شد، کمیته صنعت، معدن و تجارت استان از ماه‌ها پیش آغاز به کار کرده که یکی از محورهای اصلی مطالعات، ایجاد قطب تولید خودروی تجاری در استان است.

رئیس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور همچنین تاکید کرد: آذربایجان شرقی قطب صنعتی کشور است و به ویژه در صنعت و خودروسازی حرفی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های صنعتی مرتبط با خودرو سازی در استان خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل صنعتی استان، ما می‌توانیم تولید خودروهای سنگین و تجاری را راه اندازی کنیم در این مسیر نیز چند شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند.

پاشایی در پایان عنوان کرد: توافقنامه‌ای با شرکت سایپا و استانداری آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته داشتیم که مقرر شده کار مطالعاتی خودروسازی در استان آذربایجان شرقی آغاز شود تا شاهد تولید خودروی تجاری در آذربایجان شرقی باشیم.