تسنیم، (شرح آنلاین) - ریاست جمهوری ترکیه مهمترین محورهای دیدار رجب طیب اردوغان و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق را اعلام کرد

عادل عبدالمهدی قرار است امروز چهارشنبه برای دیدار با اردوغان راهی آنکارا شود.

اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد عبدالمهدی امروز چهارشنبه به دعوت رئیس جمهور اردوغان به آنکارا سفر می‌کند. بر اساس بیانیه صادره از سوی ریاست جمهوری ترکیه، دو طرف در دیدار با یکدیگر، مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و بازسازی عراق و همچنین گام‌هایی را که باید برای توسعه همکاری دوجانبه در تمام زمینه‌ها بردارند و در راس آن، تجارت و انرژی را بررسی خواهند کرد.

این بیانیه آورده است انتظار می‌رود که دو طرف به تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای و بین  المللی مورد اهتمام مشترک بپردازند.

نخست وزیر عراق روز سه شنبه گفته بود که امروز چهارشنبه به دعوت اردوغان به ترکیه سفر خواهد کرد.

وی افزود در این سفر با مسئولان ترکیه درباره پرونده امنیتی، مسئله بعشیقه(حضور نظامیان ترکیه در بعشیقه عراق)،‌و  عدم استفاده از خاک  عراق برای تجاوز به کشوری دیگر و اوضاع منطقه و تنش موجود و همچنین برقراری روابط به گونه‌ای که از محوربندی جلوگیری کرده و همه را به طرف‌های شریک تبدیل کند، گفت‌وگو خواهد کرد.

عبدالمهدی خاطر نشان کرد در  این سفر همچنین درباره مسائل گذرگاه های مرزی و اوضاع سنجار و پرونده های اقتصادی و نیز موضوع آب‌ها و تمام آنچه برای عراق اهمیت دارد،‌گفت‌وگو خواهد کرد.

 

منبع : تسنیم

الف – ب ۶۶ /