استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید بخش خصوصی را وارد عرصه کنیم و ما فقط مشکلاتشان را حل کنیم، گفت: صنعت ما اگر بخواهد ادامه حیات دهد باید حدود ۴۰ درصد محصولات را صادر کند. به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، مجید خدابخش عصر دیروز در جلسه شورای اداری استان اظهار […]

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید بخش خصوصی را وارد عرصه کنیم و ما فقط مشکلاتشان را حل کنیم، گفت: صنعت ما اگر بخواهد ادامه حیات دهد باید حدود ۴۰ درصد محصولات را صادر کند.
به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، مجید خدابخش عصر دیروز در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: در کشاوری حق آبه‌ای که وزارت نیرو دریافت می‌کند ۳ درصد محصول است و در استان هم باید تنها ۳ درصد محصول تولیدی به آب منطقه ای ارائه شود.
استاندارآذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید تجارت و بویژه تجارت بین‌المللی را ارج نهیم، افزود: مشکلات واحدهای تولیدی را خودشان نمی توانند حل کنند و ما باید در مواردی مثل تامین مواد اولیه، مهندسی فروش و مهندسی زنجیره تامین که از امور تخصصی است به کمک تولیدکننده بشتابیم.
خدابخش اذعان داشت: استان آذربایجان‌شرقی صبغه تجاری مطلوبی دارد باید جلسه ای با تجار و صادرکنندگان داشته باشیم و کمک کنیم مشکلاتشان را حل کنند.
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ما گندم را از زارعان می خریم و باید سیلو، انبار و نیرو داشته باشیم اضافه کرد: در کشوری مثل ترکیه چند سیلو به عنوان سوپاپ اطمینان عمل و نرخ را کنترل می کند و مردم خودشان خرید و فروش می‌کنند.
این مسئول با بیان اینکه باید بخش خصوصی را وارد عرصه کنیم و ما فقط مشکلاتشان را حل کنیم، افزود: صنعت ما اگر بخواهد ادامه حیات دهد باید حدود ۴۰ درصد محصولات را صادر کند.