فارس، (شرح آنلاین) - میزبان جام جهانی 2022 نخستین ورزشگاه ساخته شده برای مسابقات 3 سال آینده را افتتاح می‌کند.

در شرایطی که ۳ سال به برگزاری پیکارهای ورلدکاپ  ۲۰۲۲ در قطر زمان باقیمانده، کشور میزبان بازی‌ها امروز نخستین ورزشگاه مجهز و پیشرفته ساخته شده برای این رقابت‌ها را به همگان معرفی می‌کند.

طبق اطلاعاتی که کمیته سازماندهی مسابقات و رسانه‌های قطری اعلام کردند، این ورزشگاه مربوط به الوکره است که به طور کامل برای رقابت‌های  آینده طراحی و  ساخته شده است.

این استادیوم در قسمت جنوبی شهر دوحه واقع شده و گنجایش ۴۰ هزار تماشاگر را دارد.در طراحی و معماری این ورزشگاه از فرم کشتی‌‌های قدیمی منطقه الهام گرفته شد.

قرار است با افتتاح این محل، امروز فینال جام حذفی انجام شود.

براساس اعلام کمیته سازماندهی رقابت‌های ۲۰۲۲ کشور میزبان ساخت ۸ ورزشگاه را در دستور کاردارد که به همین منظور حدود ۲ سال قبل ورزشگاه خلیفه، افتتاح شد.

این ورزشگاه با استفاده از تلاش گروه معماران و مهندسین،‌ باز‌سازی کامل شد.

طبق تصمیم کشور میزبان،‌تمام ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی،‌مجهز به سیستم تهویه هوای مدرن هستند که روی سکوها و همینطور زمین چمن هوای مطبوع برای تماشا یا انجام فوتبال را مهیا می‌کنند.

در ارتباط با میزبانی مسابقات،‌هفته قبل نخستین فاز از متروی مدرن شهری دوحه افتتاح شد.با استفاده از این خطوط مترو به هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی،‌هواداران به سرعت از ورزشگاهی به ورزشگاهی دیگر منتقل می‌شوند.

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶ /