همدان، فارس، (شرح آنلاین) - مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر از پیش‌بینی برداشت بیش از 200 تن گل محمدی در شهرستان ملایر ظی سال جاری خبر داد.

علی‌مروت امیری در ملایر با بیان اینکه طی سال‌های اخیر توجه به کاشت محصولات کم‌آب‌بر همواره  یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی بوده است اظهار کرد: در شهرستان ملایر نیز طی سال‌های گذشته در راستای تشویق کشاورزان به محصولات کم‌آب‌بر اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشت این محصولات از جمله زعفران و گل‌محمدی علاوه بر رونق اقتصادی  برای کشاورزان باعث رفع مشکلات و بحران کم‌آبی بخش کشاورزی می‌شود گفت: تاکنون میزان زیادی از اراضی این شهرستان زیر کشت محصولات کم‌آب‌بر قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به استقبال خوب کشاورزان از کاشت گل‌محمدی در ملایر افزود: این محصول یک محصول مقاوم در برابر سرما، آفات و کم‌آبی است که با به ثمر نشستن به مدت کم بازدهی بالای اقتصادی را برای کشاورزان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سطح زیر کشت گل محمدی ۱۰۵ هکتار بود افزود: از میزان اراضی کشت شده این محصول که از این میزان  ۷۵ هکتار بارور و ۳۵ هکتار هنوز بارور نشده بود که امسال  همه ۱۰۵ هکتار آن بارور شده است.

امیری از پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰ تن گل محمدی از اراضی زیر کشت این محصول در ملایر خبر داد و تصریح کرد: پیش بینی میزان برداشت از هر هکتار دو تن خواهد بود.

وی با بیان اینکه ملایر در کاشت گل محمدی رتبه برتر استان را دارد از افزایش ۲۰ هکتار دیگر از اراضی شهرستان ملایر به کاشت آن خبر داد و گفت: این اراضی سال آینده به مرحله باروری خواهد رسید.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶ /