نقده،( شرح آنلاین ) - ارسال نامه امام جمعه شهرستان نقده به اداره ارشاد اسلامی، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخل و خارج کشور داشت.

در مضمون این نامه کاهش هزینه‌های زائد مجالس عروسی بود و در آن صحبت از این شده بود که ساعت برگزاری عروسی در تالارها، ۳ ساعت باشد و از ۱۲ شب به بعد تجاوز نکند، آن‌گونه که حجت‌الاسلام محمود ابراهیمی به «شهروند» گفته، رسانه‌های معاند با وارونه نمایی سعی در تخطئه این اقدام مردم پسندانه داشته‌اند.

امام جمعه نقده گفت: متأسفانه برخی افراد در داخل و خارج از کشور از این سخنان سوء برداشت کرده و گفتند که امام جمعه گفته که در تالارها را ببندید و بگیرید و زندایی کنید. اصلا چنین چیزی نبود. در بند ۴ نامه آمده که «از اداره محترم ارشاد اسلامی می‌خواهم به تمامی چاپخانه‌ها اعلام کند از چاپ کارت عروسی بیش از سه ساعت(صرفا برای شیرینی) و کشاندن عروسی‌ها به نیمه‌های شب و صرف شام خودداری کنند که ان‌شاءالله در سریع‌ترین زمان ممکن با برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی پیرامون این موضوع تصمیمات لازم اخذ و به تمامی ادارات ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: «اگر کلمات قصوری نداشته باشند ما با توجه به پیشینه بحث‌مان که همه آنها پیشنهاد بود و مردم نیز استقبال کرده بودند، کاملا مشخص است که منظور ما چیست. اما این رسانه‌ها آمده بودند و یک دروغ محض را چسباندند روی بند ۴ با یک نوار قرمز که قابل خواندن و رویت نیست. خوشبختانه برخی دوستان در فضای مجازی این بند را آشکارا دوباره منتشر کردند، با این هدف که برداشت‌ها از این بند اشتباه بوده است.