(شرح آنلاین) - بامداد روز دوشنبه 30 اردیبهشت 98 خبر حمله موشکی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد همه توجه ها را به‌خود جلب کرد.

خبر حمله موشکی به نزدیکی سفارت ایالات متحده آمریکا در عراق به نحوی در خبرگزاری‌ها پوشش داده شد که حتی برای رسانه های معاند نیز آن جذابیت و جنجال همیشگی را نداشت.

ماجرا دقیقا همانند فیلمی است که فیلم‌نامه‌اش قبل از اکران بدست همگان رسیده بود. اول خروج کارکنان غیرضروری از نهادهای دیپلماتیک آمریکا در عراق بعد خروج کارشناسان نفتی از این کشور و در نهایت حمله موشکی که هیچ خسارتی در پی نداشت.

ماجرا وقتی جالب می‌شود که رئیس‌جمهور ترامپ در پیام توئیتری خود تاکید دارد «دیگر هیچ‌وقت آمریکا را تهدید نکن» و ایران را تهدید به جنگی واهی می‌کند که سرانجامش فقط در داستان‌های ترسناک و فیلم های هالیوودی به تصویر درآمده است.

قسمت مضحک داستان آنجایی است که ایالات متحده با گسیل نیروهای خود به منطقه جنوب‌غرب آسیا و تحرکات نظامی مشکوک، خود تهدیدکننده بالقوه امنیت منطقه است و با جسارت و پررویی که در طول تاریخ غارتگرانه آمریکا مشهود است دست‌پیش گرفته و ایران را به تهدید و ارعاب متهم می‌کند.

به نظر می‌آید آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن کشور بعداز شکست‌های دیپلتماتیک در مقابل ایران و ضعف عملیاتی در مواجه نظامی با نیروهای مردمی مقاومت اسلامی در منطقه، با مظلوم‌نمایی و اجرای نمایش‌های گوناگون و سیاه‌نمایی سعی در محکوم کردن ایران دارند تا اقدامات شکست خورده خود را موجه جلوه دهند.

آمریکا که بعداز چندین دهه ایران هراسی توسط هالیوود و صدها رسانه دیگر موفق به محقق کردن اهداف خود نشده این‌بار به روشی دیگر سعی در مخدوش کردن چهره بین‌المللی ایران اسلامی دارد و چه بسا این روش هولناک قربانیانی در پی داشته باشد.

ترامپ درحالی ایران را تهدید به مقابله نظامی می‌کند که نه توانایی مالی یک رویارویی با ایران را دارد و نه حمایت کنگره و سنای آمریکا را، این در حالیست که نیروهای نظامی ایران علیرغم اینکه با خویشتن‌داری از مقابله نظامی اجتناب می‌کنند در آماده‌ترین حالت نظامی بسر می‌برند و هرلحظه آماده نبردی سرنوشت‌ساز هستند.

و در پایان به فرمایشات مقام معظم رهبری بسنده می‎کنیم که فرمودند «جنگ دو طرف دارد، یکی ما یکی آمریکایی، ما که آغازگر جنگ نیستیم آغازگر هیچ جنگی نبودیم، آمریکایی‌ها نیز خواهان جنگ نیستند یکبار به طبس حمله کردند خودشونو نجس کردن برگشتند، شاید حمله کنند و ضربه‌ای بزنند، اما ضربه بزرگتر را خودشان خواهند خورد».