ایلام، ( شرح آنلاین ) - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید ایلام را یک کار عظیم برای استان دانست و گفت: این کنگره آبروی ایلام است.

سرهنگ جمال شاکرمی امروز در جلسه شورای هماهنگی برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهیداستان ایلام که با حضور سردار حق طلب مسئول سازمان حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه ، بسیج و نماینده ولی فقیه دراستان برگزار شد افزود: برگزاری این کنگره یک کار جهادی وبسیجی دانست وان را آبروی استان تلقی کرد.

وی در این جلسه که با حضور معاون سیاسی استاندار و مسئولان ادارات در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد ابراز داشت: این کار عظیم با همکاری همه دستگاه ها محقق می شود و دستگاه های متولی این حرکت ارزشمند را کار خود بدانند.

سرهنگ شاکرمی از تشکیل جلسات و جمع آوری آثار و استفاده از ظرفیت ها خبر داد و گفت:إن شاء الله بتوانیم این برنامه را در آینده ای نزدیک به نحو احسن بر گزار کنیم .

مردم ایلام با عزت مقاومت کردند و تن به ذلت ندادند

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار امام جمعه ایلام نیز در این جلسه با بیان اینکه شهدا نیاز به ، تجلیل، تکریم و یادواره ندارند گفت: ما خود نیازمند این امر هستیم و قطعا با رهایی از مادیات دنیوی بتوانیم خود را به شهدا نزدیک کنیم.

وی ادامه داد : باید داشته ها ومقاومت ها و ایثارگری های این استان به معرض نمایش بگذاریم و بتوانیم نام شهدا را را زنده کنیم وعطر خوش آن را در استان استشمام کنیم

امام جمعه ایلام تاکید کرد :نسل جوان فقط از جنگ خاطراتی شنیده اند باید آنها را با ارزش ها و افتخارات دفاع مقدس درگیر کرد .

وی تصریح کرد : خیلی از جوانان امروز از الگوهای دفاع مقدس هنوز سخن می گویند و از آنها در زندگی خویش استفاده می کنند .

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: مردم ایلام تن به ذلت ندادند و با عزت مقاومت کردند و برگزاری این کنگره رشادت های مردم در طول دوران دفاع مقدس را ثبت خواهد کرد.

در ادامه این مراسم سردار حق طلب با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی همواره بر برگزاری این کنگره ها و یادواره ها بسیار تاکید دارند گفت: برگزاری این کنگره ها بسیاری از معضلاتی که خیلی از استان ها با آن درگیر هستند را از بین خواهد برد و باعث ایجاد برادری به دور از مسایل سیاسی می شود .

وی گفت : دشمن از روحیه شهادت طلبی مردم ایران می ترسد.

نماینده ولی فقیه در ایلام در پایان تاکید کرد: کمیته رسانه فعال شود و أن شاء الله بیش از پیش برای این کنگره فعالیت داشته باشد .