تسنیم، (شرح آنلاین) - رهبر حزب وحدت بزرگ در مورد گفت‌وگو با رهبر زندانی پ.ک.ک هشدار داده و آن را اقدامی خطرناک دانست.

مصطفی دستیجی رهبر حزب وحدت بزرگ با انتشار چند پیام توییتری در مورد عکس دسته جمعی سران احزاب ترکیه در سامسون گفت: عکس یادگاری سران احزاب ترکیه در جشن ۱۹ می٬ نشان دهنده وحدت و انسجام ماست. از استاندار سامسون و شخص رئیس جمهور تشکر می‌کنم که بعضی تجزیه‌ طلب‌ها را به این مراسم دعوت نکردند.

وی در ادامه با بیانی استعاری نوشت: گفت‌وگو با اوجالان را یک دام خطرناک می‌دانم و اگر همپیمانان ما تصور می‌کنند که چنین چیزی بر انتخابات یا معادلات سیاسی پیش رو٬ تاثیر مثبت می‌گذارد٬ به آنها می‌گویم اشتباه می‌کنید و ممکن است پرنده‌ها از قفس بپرند.

تحلیل‌گران سیاسی ترکیه بر این باورند که منظور دستیجی از پریدن پرندگان از قفس این است که ملی گرایان حامی اردوغان٬ ممکن است از آغاز گفت‌وگو با رهبر زندانی پ.ک.ک خشمگین شده و از نامزد ائتلاف جمهور٬ حمایت نکنند.

گفتنی است در جشن یکصدمین سالگرد ۱۹ می یعنی سالگرد آغاز مبارزه مصطفی کمال برای بیرون راندن اشغالگران از ترکیه٬ رهبران اغلب احزاب ترکیه در کنار اردوغان عکس یادگاری گرفتند، اما رهبر حزب دموکراتیک خلق ها به این مراسم دعوت نشد و مرال آکشنر رهبر حزب خوب نیز از حضور در مراسم خودداری کرد.

 

 

منبع : تسنیم

الف – ب ۶۶