ارومیه، تسنیم، (شرح آنلاین) - در ادامه ابراز انزجارهای عمومی در مقابل اقدام نابخردانه آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین پروژه خیابان کشی تاریخ ارومیه که در قالب کمربندی دوم در حال اجراست به نام سپاه نامگذاری و المانهای آن نصب شد.

پروژه کمربندی دوم این شهر علاوه بر کارکردهای عادی و مورد انتظار خود در روان‌سازی ترافیک به عنوان یک طرح در پدافند غیرعامل از طریق ایجاد حلقه دفاعی غیر واسط پیرامون شهر، کاهش آلودگی هوا، کاهش مخاطرات زیست‌محیطی و در نهایت اتصال یکپارچه کلیه ورودی‌های شهر به یکدیگر از اهمیت بالایی برخوردار است ضمن این که این پروژه کنترل حاشیه‌نشینی و حریم شهر و اجرای بخشی از کمربند سبز شهری را با خود به همراه خواهد آورد.

بر اساس اعلام شهرداری ارومیه کمربندی دوم این شهر و پل‌های آن باید تا سال ۱۴۰۵ به‌طور کامل تمام شوند و پل‌های آن و به‌ویژه پل کابلی طراحی و پیش‌بینی‌شده این کمربندی به نمادی از ارومیه تبدیل خواهد شد.

تا کنون بخش عمده از آزادسازی مسیر فاز دوم کمربندی ارومیه به دلیل کمبود نقدینگی شهرداری به‌صورت تهاتر انجام گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

چندی پیش و در ادامه ابراز انزجارهای عمومی و مردمی در مقابل اقدام نابخردانه آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کمربندی که به نوعی بزرگ‌ترین پروژه خیابان‌کشی تاریخ ارومیه به شمار می‌آید به نام سپاه نامگذاری شد.

 

 

منبع : تسنیم

الف – ب ۶۶ /