( شرح آنلاین ) - سه روز قبل بود که دختر پوشه سوار اصفهانی با سرعتی دیوانه وار در کورس با دوستانش موجبات مرگ یک جوان 21 ساله را فراهم آورد اما نکته جالب این ماجرا نگرانی دختر قاتل اصفهانی به آسیب دیدگی خودرویش بود نه مرگ جوانی که به خاطر سهل انگاری وی به کام مرگ کشیده شد.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان درباره این تصادف گفت: نیمه شب جمعه گذشته دو خودروی پورشه در خیابان کارگر اصفهان کورس گذاشته بودند که یکی از این دو خودرو به دلیل سرعت بالا، کنترل خود را از دست داده و با سه خودرو‌ی دیگری برخورد می‌کند که بر اثر این اتفاق جوان ۲۱ ساله ای به نام فرهاد طاهریان که راننده پراید بود جان خود را از دست داد. ”

وی افزود: رانندگان این دو خودرو بر خلاف اظهار نظرهای درج شده در شبکه های مجازی آقا زاده نبودند و راننده متواری در سریع ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شده است.

نیمه شب جمعه گذشته سرعت بالای دو خودروی پورشه در خیابان کارگر شهر اصفهان به حدی بود که صدای ویراژ دادن های آنها خواب را از چشم مردم روزه دار گرفته بود. نعره موتور این دو خودروی ۳۸۰۰ سی سی که حالا وارداتش به کشور ممنوع شده بیشتر برای قدرت نمایی های خیابانی خودروهای لوکس و لاکچری بچه پولدارهای ایرانی است تا با مانور قدرت در برابر دیگر خودروهای گران قیمت شهرشان، دارایی پدرانشان را به رخ هم بکشند.

این قدرت نمایی و مانور تجمل اما این بار در اصفهان رنگ خون به خود گرفت و زندگی یک جوان ۲۱ ساله اصفهانی را که از چهره های ورزشی این شهر نیز بود را به کام مرگ کشید اما از همه بیشتر اظهارات دختری است که مالک این خودروها محسوب می شد. وی در واکنش به اظهارات مردم حاضر در صحنه که به سوی او هجوم آورده بودند مدام با جیغ و داد از صدمه دیدن ماشینش اظهار ناراحتی می کرد و مدعی بود که دیه جوان کشته شده را می دهد.

یکی از شاهدان عینی در فضای مجازی نوشته است: ساعت ۳ بامداد امروز (جمعه) دو اتومبیل پورشه در خیابان کارگر اصفهان در حال کورس گذاشتن با هم بودند، راننده‌ یکی از آنها دختر جوانی بود که با پسری که راننده‌  پورشه دیگر بود رابطه‌ نزدیکی داشت. سرعت پورشه‌ای که پسر راننده آن بود، به حدی بالا بود که باعث انحراف آن و برخورد با یک خودرو پراید می‌شود. پراید روی سقفش به داخل پیاده‌رو هدایت و راننده‌ آن کشته می‌شود، در ادامه پورشه متوقف نمی‌شود و جلوتر به پرایدی که گوشه‌ خیابان پارک بود، برخورد می‌کند. پراید به هوا پرتاب می‌شود و روی سقف ۲۰۶ای که جلوتر پارک بود، فرود می‌آید. شدت اصابت آنقدر زیاد بود که ۴ تا چرخ ۲۰۶ کنده می‌شود. شاهدان عینی با بیان مشاهدات خود تأیید کردند که راننده پسر در نهایت پیاده شده و فرار می‌کند. دقایقی بعد راننده دختر سر صحنه از راه می‌رسد و  پشت تلفن همراه خود فریاد می‌زند: «گمشو بیا، ماشین بابامو داغون کردی». پلیس  از راه می‌رسد و دختر وسط فریادهای خود می‌گوید حالا بابام میاد! آقا می‌فهمین؟ این ماشین کلی پولشه کجا می‌خواین ببرینش؟! به دختره می‌گویند «داد نزن شما آدم کشتید» می‌گوید «کشتیم که کشتیم دیه‌شو میدیم». باورکردنی نیست. فکر کن چه جوری بزرگ شده باشی که این شده باشی!».

این اظهارات به حدی موجب ناراحتی مخاطبان فضای مجازی شده است که المیرا شریفی مقدم گوینده خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پیچ اینستاگرامی اش با انتقاد از حرف های این دختر اظهارات این چنینی را اضمحلال اخلاقی، روان پریشی و وقاحت نامیده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان هر چند خبر از بازداشت جوان پورشه سوار و قاتل در اسرع وقت داده است اما بیش از آن که دستان این پسر جوان به خون فرهاد طاهریان آلوده باشد دهان این دختر پورشه سوار به خون آلوده است.

امید صفری روانشناس بالینی درباره چنین موضعی از طرف یک انسان در مواجهه با قتل انسانی دیگر گفت: شیوه های تربیتی هر انسانی از لحن و کلمات سخنان وی قابل شناسایی است. داشتن چنین موضعی در مقابل قتل یک انسان و عدم توجه به ابعاد جنایتی که رخ داده نشان از شیوه تربیتی خانواده ای است که کوچکترین توجهی به نهادینه کردن ارزش های انسانی در فرزندان خود نداشته است.

این روانشناس افزود: استفاده از خودروهای گران قیمت توسط این جوانان برای مانور در خیابان ها و به رخ کشیدن داشته هایشان حاکی از نقص در آموزه های خانوادگی و تربیت دینی و معنوی آنهاست چرا که داشتن رقابت های ناسالم مادی، غرور و نگاه از بالا به پایین به جامعه پیرامونی عوارضی است که آنها باید به فکر درمانش باشند.

تصادفات گران قیمت و منجر به قتل طی سال های گذشته به سوژه رسانه های جمعی در ایران تبدیل شده است که یکی از نمونه های آن از کنترل خارج شدن خودروی بی ام دبلیو در یکی از اتوبان های تهران در دو سال قبل بود.

این صحنه ها در محلات بالانشین کلانشهرها مدام در حال تکرار است و هر آن انتظار به خون غلتیدن شهروندی بخت برگشته را داریم که شاید مثل فرهاد طاهریان خونش در وسط یک کورس عاشقانه یا دوستانه ریخته شود و در نهایت با دادن دیه اش بتوان سر و ته ماجرا را هم آورد و باز نعره موتورهای قدرتمند خودروهای لاکچری اروپایی و آمریکایی هستند که همچنان نیمه شبها خواب از چشم مردم می ربایند.