(شرح آنلاین) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی جوانان انقلابی و جهادی را مانع ویژه خواران دانست و آنها را دارای گام بلندی برای مقابله با سبک زندگی غربی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، عصر امروز در مراسم جز خوانی قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به نقش جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی ابراز داشت: جوانان دارای روحیه برادری و ایثار، همراه با پاسداری از عظمت و هیبت الهی و شجاع در برابر متکبران و مستکبران بوده و حماسه آفرین و عدالت دوست، استوار، مسئولیت پذیر، فعال و پیشگام هستند.

وی ادامه داد: جوانان تسخیرکننده قله‌های پیشرفت و ناکام ساز دشمن هستند، آنها آماده برداشتن گام‌های بلند بوده و در میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی فعال هستند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: جوانان با نگاه انقلابی و جهادی، مانع ویژه خواران هستند، دشمن می‌داند چکار کند اما جوانان با دشمنان ما مقابله می‌کنند، جوانان دشمن فریب کاران بوده و حامی مستضعفان هستند و می‌توانند برای مقابله با سبک زندگی غربی، گام‌های بلندی را بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: قرآن به نوجوانان سفارش می‌کند که باید در برخورد با مفاسد جامعه خودشان را دخالت دهند، یعنی نوجوان می‌تواند نسبت به معروف‌ها امر کرده و نسبت به منکرات نهی کند، بنابراین نوجوان باید هم فهمیده و هم تشخیص داده و هم فریاد بکشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه نهی از منکر محدوده سنی ندارد، ادامه داد: در برخی از آیات قرآن می‌خوانیم که حضرت ابراهیم (ع) به پدر یا عموی خود می‌گفت: ای پدر چرا چیزی را می‌پرستی که نمی‌شنود و نمی بیند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گاهی فرزندان از بزرگان خانه بیشتر می فهمند، تصریح کرد: قرآن به سوره یوسف نام احسن القصص داده است، شاید به خاطر آن باشد که محور این سوره یک نوجوان به نام یوسف است، در سیره پیامبر اکرم (ص) نیز می‌خوانیم که مسئولیت تبلیغ اسلام در مدینه را به جوانی واگذار کرد و فرمانده نظامی لشکر شخصی به نام زید ۱۸ ساله بود.

وی اذغان داشت: قرآن جوان و سالمند را در کنار هم تجلیل می‌کند و می‌فرماید: ابراهیم و اسماعیل (ع) هر دو با هم تسلیم فرمان خداوند متعال شدند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امام حسین (ع) در کربلا هم جوانان و هم نوجوانان را با خود برد، گفت: در انقلاب اسلامی ایران حضور جوانان در راهپیمایی‌ها و جبهه‌ها و بازسازی‌ها و تشکیل مراکز امدادی و خدماتی از یک سو و پیشرفت و توسعه دانشگاه‌ها و فناوری‌ها از سوی دیگر و توجه به معنویات و اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها و رشد اعتکاف، بر هیچ منصفی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین شرکت در مسابقات دینی و حضور در اردوهای جهادی و پیاده روی های اربعین، دل کندن از پدران و مادران و همسران و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس و به عنوان مدافعین حرم را از امتیازات نسل جوان انقلاب اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه این رشد معنوی در جوانان مرحله نخستین خودسازی و گامی به سوی مرحله جامعه سازی و تمدن سازی به شمار می‌رود، اظهار داشت: امروز جوانان ما متحول شده اند، ما نمی گوییم در ۴۰ سال دوران انقلاب، ریزش نداشتیم اما در بین جوانان ایران اسلامی باید ببینیم چقدر رویش داشته ایم.

 

 

الف – ب ۶۶ /