مشهد، تسنیم، (شرح آنلاین) - دهمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان پرونده موسوم به پدیده در مشهد برگزار شد.

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده صبح امروز در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی سیدهادی منصوری در مشهد در حال برگزاری است.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اعلام رسمیت جلسه توسط قاضی منصوری، رئیس دادگاه از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد خواست تا کیفرخواست متهم اسماعیل وفایی فرزندعبداله را قرائت کند.

متهم اسماعیل وفایی با قرار گرفتن در جایگاه متهم و در پاسخ به سئوالات مطروحه گفت: به عنوان مسئول در باشگاه پرسپولیس و پدیده و همچنین در استانداری فعالیت می‌کردم.

به گفته نماینده مدعی العموم نامبرده تعداد ۶۰ فقره چک بدون دادن رسید از متهم محسن پهلوان دریافت و در جا‌های مختلف هزینه کرده است.

در این هنگام و به دستور قاضی منصوری بین متهمین پهلوان و وفایی مواجهه حضوری صورت گرفت.

در این مواجهه حضوری متهم محسن پهلوان گفت: این چک‌ها با نیت خاص صادر و تحویل وی شده، اما آقای وفایی آنها را در محل خود هزینه نکرده است.

پس از انجام مواجهه حضوری بین متهمان و افراد مطلع؛ حسابرس ویژه پرونده به تشریح تخلفات متهم اسماعیل وفایی پرداخت.

پس از انجام مواجهات حضوری و اظهارات حسابرس ویژه پرونده؛ دادگاه از وکیل مدافع متهم اسماعیل وفایی خواست تا به دفاع از موکل خود بپردازد.

طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، متهم اسماعیل وفایی متهم به تحصیل مال از طریق نامشروع است.

با عنایت به اتمام دفاعیات متهم اسماعیل وفایی و وکیل مدافع نامبرده، قاضی منصوری از نماینده مدعی العموم خواست تا کیفرخواست صادره نسبت به یکی دیگر از متهمین بنام هومن میهن پرست فرزند علی الله به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع را قرائت کند.

متهم در پاسخ به سئوال رئیس دادگاه گفت: مطالب و اظهارات خود را در مرحله تحقیقات مقدماتی قبول دارم. محسن پهلوان به دعوت مسئولان وقت، برای سرمایه‌گذاری به همدان آمد.
پس از پایان اظهارات و دفاعیات نامبرده، قاضی منصوری از نماینده دادستان خواست تا نسبت به قرائت کیفرخواست متهم عباس عبداله‌زاده طبسی فرزند غلامحسین اقدام کند.

تحصیل مال از طریق نامشروع به واسطه فعالیت گسترده در امر دلالی سهام پدیده و معاملات آهن الات و ورق از مفاد کیفرخواست صادره برای متهم عبداله‌زاده است.

متهم عباس عبداله‌زاده‌طبسی با قرار گرفتن در جایگاه متهم به سئوالات مطروحه از ناحیه دادگاه پاسخ داد.

نماینده مدعی‌العموم گفت: نامبرده با مبلغ بالاتر آهن الات را به پدیده می‌داده و با مبلغ پایین‌تر سهام پدیده را به نام فرزندان و اطرافیانش دریافت می‌کرده است.

در ادامه جلسه حسابرس ویژه پرونده به ارائه توضیحات در مورد نحوه عملکرد متهم عبداله‌زاده پرداخت.

در این هنگام قاضی منصوری از نماینده اداره دارایی خواست تا توضیحات خود را ارائه کند.

همچنین رئیس دادگاه از نماینده دادستان خواست تا اسناد و مدارک ادعایی را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و نتیجه را به محضر دادگاه تقدیم کند.

‌‌پرونده موسوم به پدیده دارای سه متهم اصلی و تعداد زیادی متهم دیگر است که پس از طی تشریفات قانونی و انجام تحقیقات مقدماتی برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی ارسال شده است.

طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد متهمان این پرونده متهم به اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش اوراق موسوم به سهام پدیده و همچنین تعدادی از متهمان به مشارکت در کلاهبرداری از طریق خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده شاندیز و تحصیل مال نامشروع متهم هستند.